La nova oficina del Defensor del Ciutadà de Porta de's Camp obrirà a principis del 2009

Actualizado: lunes, 18 agosto 2008 14:57

PALMA DE MALLORCA, 18 d'agost (EUROPA PRESS)

L'Ajuntament de Palma, a través de l'Empresa Municipal d'Obres de Palma (EMOP), va adjudicar provisionalment a l'empresa constructora Llull Sastre les obres de reforma d'un local situat al número dos del carrer Porta de's Camp, on s'ubicarà el servei del Defensor de la Ciutadania i altres dependències municipals. Les obres començaran a mitjans del mes de setembre i es preveu que puguin estar acabades al principi de 2009.

En total, s'invertiran 224.112 euros per canviar la distribució d'aquesta planta baixa de 449 metres quadrats i dotar-la amb l'equipament necessari per aquest servei d'atenció ciutadana.

La intervenció i l'elecció d'aquest local, pel qual l'Ajuntament pagarà 73.776 euros anuals de lloguer, es va determinar per ser un espai cèntric i adaptable per persones amb mobilitat reduïda que són, precisament, un dels col·lectius que utilitzen amb més freqüència el servei del Defensor de la Ciutadania.

L'obra consisteix bàsicament en modificar la distribució interior mitjançant el mobiliari i nous tancaments de vidre i pladur. Una de les actuacions més importants és la substitució de la fusteria actual per un tancament de vidre, una intervenció que permet crear un porxo a l'entrada de l'edifici on s'obriran tres portes -una porta d'incendis i dues portes d'accés-.

L'espai interior estarà dividit en una zona d'accés diàfana habilitada com sala d'espera, un despatx, una sala de reunions, una àrea de notificadors, un arxiu i un bany.

Cap recordar el Defensor de la Ciutadania presta els seus serveis des d'una oficina ubicada a Cort. L'oficina, integrada pel Defensor del Ciutadà, Miquel Lladó, i per cinc persones més, s'encarrega de rebre i tramitar suggeriments i reclamacions dels ciutadans de manera gratuïta i té com a objectiu ser un canal de diàleg, estudi i seguiment dels problemes que viu la ciutadania davant l'administració municipal.