Núvol volcànic.- El sector turístic balear considera "de justícia" l'extensió de les ajudes

L'ACH i Aviba coincideixen que no pujar l'IVA seria una "molt bona opció" per pal·liar els efectes de l'erupció volcànica

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 22 abril 2010 17:34

PALMA DE MALLORCA, 22 Abr. (EUROPA PRESS) -

El president de l'Agrupació de Cadenes Hoteleres (ACH), Aurelio Vázquez, ha considerat avui "de justícia" que s'estenguin al sector turístic les ajudes per compensar les pèrdues provocades per l'impacte de l'erupció d'un volcà a Islàndia, mentre que la responsable de l'Associació d'Agències de Viatges de Balears (Aviba), Sylvia Riera, va entendre que "no compensaran" les pèrdues sofertes per les cancel·lacions.

En declaracions a Europa Press després de conèixer les paraules del ministre de Foment, José Blanco, en les que ha apuntat la possibilitat que aquestes ajudes no se centrin únicament en les aerolínies, sinó que s'estenguin al sector, tots dos van valorar positivament la notícia i van coincidir que una "molt bona opció" seria no pujar l'IVA.

Alhora, Riera, qui ha considerat "ideals" les futures ajudes, ha assenyalat que serà "impossible compensar econòmicament" les pèrdues. Per part seva, Vázquez ha afirmat que caldrà esperar per "veure com es concreten" i comprovar "si estan d'acord amb l'abast" dels perjudicis econòmics.

El president de l'ACH ha remarcat que la situació provocada a conseqüència de l'erupció del volcà "ha perjudicat al sector en el seu conjunt" pel que va reiterar que és "de justícia" establir "algun tipus d'ajudes o efecte compensador per parar el cop".

En aquest sentit, va entendre que les iniciatives que s'haurien d'adoptar poden ser "diverses des del punt de vista fiscal, d'impostos o de compensació d'algun gravamen". Així, ha remarcat que no pujar l'IVA seria "molt senzill" en la seva aplicació i "àmpliament sol·licitada i raonada".

Vázquez ha apuntat la necessitat d'aquestes ajudes atenent al "reculada" turístic i a la reducció de la rendibilitat empresarial experimentats durant l'any passat, així com la "incertesa" amb la qual es presenta la temporada que ve.

La UE ha creat un grup de treball per intentar establir mecanismes per donar resposta a la compensació econòmica, que, tal com ha apuntat avui Blanco, probablement s'hagi d'estendre més que a les companyies, perquè el volcà ha tingut un impacte directe sobre el turisme.

Contenido patrocinado