PALMA DE MALLORCA 30 Jun. (EUROPA PRESS) -
L'obertura dels comerços de Palma de Mallorca fins a les 00.00 hores durant cada dijous de l'estiu fins al setembre no contribuirà a millorar la conciliació de la vida laboral i familiar, que és un dels principals objectius del col·lectiu professional dels dependents d'estenguis, reiterat en tots els convenis sectorials signats els últims anys.
Així ho han considerat, com a mínim els portaveus dels sindicats majoritaris, UGT i CCOO, que han considerat que la iniciativa 'Palma Thursday Night Fever!', que començarà el 9 de juliol i es mantindrà cada dijous de l'estiu --el dia que arriben els creuers i els viatgers de 'city break'-- no redundarà en la contractació de més treballadors en els comerços, que funcionen amb 5.000 assalariats menys que fa un any.
Segons va exposar el secretari general de la Federació d'Hostaleria i Comerç d'UGT, Antonio Copete, "estem d'acord --amb la nova experiència-- sempre que es respectin els drets dels treballadors, però no ho veiem factible, perquè no n'hi ha tants com per atendre al públic que s'espera", a més dels problemes de modificació d'horaris que suposarà la seva posada en marxa, sense excedir el límit de 72 hores setmanals que estableix el conveni.
Per la seva banda, el secretari d'Acció Sindical de la Federació de Comerç, Hostaleria i Turisme de CCOO, Ginés Díez, ha afirmat que la seva central "rebutja de pla" la iniciativa 'Palma Thursday Night Fever!', en què col·laboren les patronals de comerç (Afedeco), restauració (CAEB) i hotelera, així com el Govern balear i l'Ajuntament de Palma, perquè "s'ha de consensuar" amb els representants dels treballadors i els sindicats.
En general, Díez ha considerat que l'obertura del comerç palmesà cada dijous de l'estiu fins a la mitjanit és una "mesura unilateral que no genera més ocupació" i, en canvi, "va a crear un clima dolent laboral, perquè "s'imposaran modificacions dels horaris i de les condicions de treball" que afectaran als treballadors en els seus períodes de descans i, especialment, en la conciliació laboral-familiar.
Cal recordar que l'experiència 'Palma Thursday Night Fever!', que començarà la setmana que ve, va destinada a estimular les compres per part dels ciutadans i a dinamitzar les visites de turistes a la capital balear, que s'intensifiquen els dijous. Per a això, es desenvoluparan activitats d'animació en la via pública, s'oferiran descomptes i altres incentius. I, a més dels comerços, també obriran bars, restaurants, museus i galeries d'art.