Palma es donarà a conèixer al mercat turístic xinès gràcies a la seva participació a la fira 'PATA Travel Mart 2010'

Actualizado: lunes, 13 septiembre 2010 18:20

PALMA DE MALLORCA, 13 Sep. (EUROPA PRESS) -

La tinenta d'alcalde de l'Àrea de Relacions Institucionals, Turisme, Comerç i Consum de l'Ajuntament de Palma i presidenta de l'Institut Municipal de Turisme (IMTUR), Joana M. Borràs ha presentat la participació de Palma al 'workshop' internacional 'PATA Travel Mart 2010' que es farà a Macau (Xina) a partir de demà fins a dijous que ve 17 de setembre.

Seguint el procés d'innovació i millora en les fórmules per a la promoció turística, l'IMTUR es promocionarà al mercat asiàtic. Així, per diversificar els mercats emissors, s'identifica la Xina com un mercat emergent prioritari en la promoció turística de Palma.

Així, l'IMTUR vol posicionar Palma entre les principals destinacions europeus dels viatgers xinesos tenint en compte el gran potencial d'aquest mercat emissor, que l'OMT situa en 100 milions de viatgers a l'any 2020.

'PATA Travel Mart' és un 'workshop' internacional, punt de trobada de compradors i expositors de destinacions de tot el món, especialment de la zona l'Àsia-Pacífic. Per proximitat geogràfica, aquest esdeveniment és molt adequat per accedir a touroperadors i agents de viatge de països com la Xina, Taiwan, el Japó i Índia.

Així, Palma participarà en la iniciativa amb un estand de 9m2 i una agenda d'entrevistes amb 38 compradors diferents, 18 de les quals es mantindran amb agents i touroperadors xinesos.

A més, existeixen diferents sessions i activitats que permeten conèixer altres professionals fora de l'agenda d'entrevistes preestablerta, con la sessió de 'seller-meet-buyer', en què els agents de viatges romanen en diferents sales segons la seva procedència: l'Àsia, Oceania, Europa, Amèrica, i els expositors (IMTUR) es desplacen a visitar la sala amb compradors del mercat emissor del lloc d'origen que prefereixin; tres sessions de 'buyer-meet-seller', on els expositors romanen en els seus estands i els compradors els visiten lliurement i sessions de socialització cada nit, els expositors i agents de viatges poden conèixer i xerrar més extensament.

La Pacific l'Àsia Travel Association (PATA) és una associació de membres que actuen com catalitzadors per al desenvolupament responsable de la indústria de viatge i de turisme de la zona del Pacífic Asiàtic. En col·laboració amb els membres de PATA, tant del sector privat com el públic, es promou un creixement sostenible i de qualitat dels viatges i del turisme cap a la regió ('inbound') i des de la regió ('outbound').

En la 'PATA Travel Mart 2010' estaran presents un total de 305 compradors. la Xina participa amb 38 compradors (incloent les regions de Hong Kong i Taipeh). Així, destaca l'increment en la participació de països com Índia -dels 27 compradors presents en l'edició 2009, ara té 38- i de Rússia -que ha passat dels 6 als 18 compradors en l'edició d'aquest any--; així com la forta presència de Singapur amb de 21 compradors.