Palma de Mallorca, Sevilla i Bilbao es promocionaran conjuntament al mercat turístic asiàtic

Actualizado: jueves, 30 abril 2009 19:52

PALMA DE MALLORCA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -

Les ciutats de Palma de Mallorca, Sevilla i Bilbao es promocionaran conjuntament al mercat turístic asiàtic, de manera que els visitants que arribin de països d'aquest continent realitzin recorreguts que incloguin visites a cadascuna d'elles de manera consecutiva, reunides en un sol paquet de vacances, amb el qual podran descobrir les "peculiaritats" de llocs tan diferents de la geografia espanyola.

Així ho va exposar, en declaracions realitzades a Europa Press, la regidora de Turisme, Comerç i Consum de l'Ajuntament de Palma, Joana Maria Borràs, qui va puntualitzar que la decisió final sobre la posada en marxa d'aquesta estratègia s'acordarà a la reunió que mantindrà pròximament amb els seus homòlegs de les dues altres capitals, que també estan "molt il·lusionats" amb aquesta iniciativa, que ve a sumar amb l'intercanvi promocional que ja realitzen coincidint amb les principals festes de cada ciutat.

El pla de Borràs i els altres edils consisteix a presentar-se "conjuntament" a la Xangai Tourism Festival, a Xangai (la Xina), que es farà en el mes de setembre i és el principal esdeveniment de les seves característiques a Àsia --amb àmplia cobertura mediàtica--, pel que suposa una "oportunitat" per incrementar les possibilitats de donar-se a conèixer, tot i que també faran accions "en solitari" amb els principals touroperadors del continent.

Tot i això, cal assenyalar que pels asiàtics el 'sol i platja' no suposa cap estímul per viatjar, perquè no tenen el costum d'anar a la platja a prendre banys, ja sigui d'aigua marina o de llum solar; de manera que, per captar aquest turisme, és millor apostar pels aspectes culturals, patrimonials, arquitectònics, paisatgístics, i fins i tot gastronòmics del destí. I, d'altra banda, cal resoldre en primer lloc la qüestió dels enllaços aeris, en el que "ja estem treballant", va avançar Borràs.

Una iniciativa semblant són les promocions que Palma farà a Israel, aquest mateix any, a través de l'Institut Municipal de Turisme (Imtur), amb l'objectiu d'explorar un altre mercat emissor potencial, en què tampoc s'entrarà esgrimint la coneguda oferta de platja, sinó les possibilitats de fer 'shopping' i de descobrir l'important llegat cultural jueu, ja que Palma és una de les 21 ciutats que formen part de la Xarxa de Jueries, en què no hi entren Sevilla o Bilbao.

Per a la regidora Palmesana, es tracta d'un projecte "a llarg termini però complet", que serà especialment útil "si no volem estar hipotecats" a les situacions de crisis econòmiques com les quals afecten als principals mercats emissors de turistes cap a la capital balear, espanyol, alemany i britànic.