Pimeco s'oposa a la pujada de les tarifes en els aparcaments municipals subterranis i exigeix major eficàcia del SMAP

Actualizado: jueves, 3 julio 2008 22:02

PALMA DE MALLORCA, 3 Jul. (EUROPA PRESS) -

La patronal del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca, Pimeco, es va oposar avui a la pujada de les tarifes dels aparcaments municipals subterranis i va exigir eficàcia en la gestió del Servei Municipal d'Aparcaments Públics (SMAP), que gestiona l'Ajuntament de Palma.

Així ho va expressar l'entitat en un comunicat, en què va destacar la necessitat que el consistori desenvolupi un estudi en profunditat, i específic en cada pàrquing, amb la finalitat d'avaluar la seva rendibilitat actual i, si cal, que adopti mesures tendents a optimitzar aquestes infraestructures.

Alhora, Pimeco va informar que tots els aparcaments que gestiona el SMAP es van executar i es mantenen financerament a través de fons públics, el que es tradueix en els impostos que aporta la ciutadania i els comerciants. Per aquesta raó, la patronal va informar que el SMAP ha d'afavorir el seu ús i gaudi --dels aparcaments--, sent el seu primer objectiu que aquestes infraestructures repercuteixin en un benefici per a la ciutat. Entre aquests beneficis el petit comerç urbà té una implicació directa, ja que el sector precisa d'una oferta d'aparcaments que afavoreixi l'accés de les clientes als establiments.

D'altra banda, Pimeco va recordar que després de la peatonització de nombroses vies del centre de la ciutat, va defensar que els estacionaments subterranis públics estiguessin dotats del número suficient de places de rotació, ja que, amb les seves places ocupades o buides, aquestes infraestructures assoleixen unes despeses de manteniment fixos, pel que són més rendibles quan tenen una major afluència d'usuaris.

En aquest sentit, Pimeco va afirmar que és "precís" avaluar si és suficient el nombre de places destinades a la rotació i el nivell d'ocupació que aquestes assoleixen pel que va sostenir que el sector està realitzant grans esforços perquè els seus clients gaudeixin d'aparcament gratuït, i per a això, participen activament en les campanyes que es gestionen des de la Fundació IBI-Comerç.

Pel que fa al tema de la rendibilitat econòmica, la patronal va matisar que l'objectiu final d'aquest tipus de serveis "no ha de ser engrandir les arques municipals", tot i que va prosseguir afirmant que "tampoc deuen reduir-les", pel que va afirmar que la primera prioritat hauria de ser aconseguir una rendibilitat social i un model de gestió que equipari les despeses que generen amb els ingressos que obtenen.

Sobre aquesta qüestió, Pimeco va recordar que es tracta d'un equilibri que fins avui "no s'ha aconseguit", el que posa de manifest el fracàs del passat i de l'actual equip de govern de Cort.

Finalment, la patronal del Petit i Mitjà Comerç de Mallorca va considerar "inadmissible" que siguin els ciutadans i els comerciants els que hagin de pagar les conseqüències d'una gestió dolenta.