El ple de Cort aprova el "compliment immediat" de la circulació i aparcament de vehicles en Blanquerna

Aprova no fer inauguracions entre els dies 1 de febrer i 22 de maig

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 31 enero 2011 19:28

PALMA DE MALLORCA, 31 Ene. (EUROPA PRESS) -

El ple de l'Ajuntament de Palma ha aprovat aquest dilluns, amb els vots a favor de PP i UM, el "compliment immediat" d'un acord aprovat el mes de gener passat mitjançant el qual es permetia la circulació i l'aparcament de vehicles al carrer Blanquerna.

Durant la sessió plenària, que ha comptat amb la presència de nombrosos veïns de la zona, els qui han aplaudit quan ha arribat a la sala el president del PP de Palma, José María Rodríguez, el ple també ha lamentat l'actitud de l'equip de govern, del qual s'ha criticat que "incomplís la paraula donada".

Les intervencions veïnals, la major part d'elles en contra de la peatonalització d'aquesta via palmesana, han reprotxat a l'alcaldessa, Aina Calvo, que hi hagi "enganyat" als ciutadans i han arribat a recomanar a l'equip de govern que dimiteixen al "no estar capacitats per ocupar les poltrones de Cort", ha manifestat el president de l'Associació de Veïns Es Raval de Santa Catalina i de l'Associació d'Amics de la Tercera Edat Bona Gent, Pere Felip.

A més, han lamentat que aquestes actuacions per part de l'Ajuntament "no uneixin res", sinó que divideixen més la ciutat. Alhora, han considerat que Cort "no manté" la capital, sinó que únicament "intervé" en ella.

Tot i això, hi ha hagut altres discursos a favor de la peatonalització, com la de la portaveu del Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB), Margalida Ramis, qui ha titllat d'"absurda" la polèmica esdevinguda i ha advocat per posar a les persones "per davant del cotxe i dels interessos econòmics".

COMPLIMENT DELS ACORDS DE PLE

Sobre aquest aspecte, el president d'UM a Palma, Marc González, en declaracions a la premsa als passadissos de l'Ajuntament, ha considerat "absurd" el debat sobre els eixos cívics, ja que, segons ha entès, el que es qüestiona no és la seva existència, sinó que el consistori ha de complir o no els acords de ple. "Si no respectem una cosa tan evident des del punt de vista democràtic i tan essencial com la voluntat del ple, trenquem les regles democràtiques més elementals".

Així, ha invitat l'equip de govern que faci la reflexió que "no pot governar a la ciutat a cop de decret". "La voluntat unilateral de l'equip de govern ha trencat el consens i motivat aquesta resposta social", ha indicat.

D'altra banda, també els vots de 'populars' i 'uemites' han possibilitat l'aprovació d'una proposició del PP mitjançant la qual es prohibeix fer "qualsevol acte d'inauguració" d'obres o serveis públics o dels seus projectes, entre l'1 de febrer i el dia de les eleccions, malgrat que aquests puguin entrar en funcionament en aquest període.

USO "RESPONSABLE" DELS ACTES D'INAUGURACIÓ

També, s'ha acordat no fer cap acte organitzat o finançat, directament o indirectament, pels poders públics que contingui al·lusions a les realitzacions o a les fites aconseguits o que utilitzi imatges o expressions similars a les utilitzades en alguna campanya electoral.

Tot i això, el portaveu del PSOE a l'Ajuntament, José Hila, ha destacat que la seva formació farà d'aquest tipus d'actes un "ús responsable, com ha fet sempre". A més, ha invitat que el PP presenti aquesta proposta en tots els municipis ja que, per exemple, a Calvià han augmentat el 80% l'Impost sobre Béns Immobles (IBI) "i segueixen amb les campanyes d'autobombo". Així, li ha "cridat l'atenció" que la registrin al consistori palmesà quan és un dels quals "fa més amb menys".

El portaveu del PP a l'Ajuntament, Julio Martínez, ha invitat l'equip de govern que presenti un codi ètic, al que el portaveu del Bloc, Eberhard Grosske, li ha replicat que "un gran exemple d'ètica" ha estat expulsar a UM del Pacte el mes de febrer passat, mentre que "un contraexemple d'ètica" ha estat que, a les 24 hores, el PP intentés aconseguir "el que nosaltres rebutjàvem". "Hauríem de fer un casal de barri en cada carrer per arribar en canapès al que el PP va malgastar amb el en Palma Arena".

D'altra banda, el ple acollirà el debat de dues proposicions presentades pels 'uemites' amb l'objectiu de millorar els aspectes organitzatius i materials del cos de bombers, així com una altra relativa a les assegurances existents en cas de sinistre durant acte de servei dels bombers o de la Policia Local.

Contenido patrocinado