Ple.- El Govern impulsa mesures per a aturats de llarga durada que beneficien a més de 400 persones a Eivissa

Barceló subratlla que l'atur està disminuint a Eivissa i Menorca

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 8 marzo 2011 19:51

PALMA DE MALLORCA, 8 Mar. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, ha dit que les mesures de suport als aturats de llarga durada que el Govern està impulsant beneficien a Eivissa a un total de 418 persones, gràcies a dues línies d'actuació vinculades a la formació.

Durant el ple del Parlament, Barceló ha recordat que el Govern ha posat en marxa dues línies d'ajudes per als aturats de llarga durada que ja no cobren cap prestació social. Així, ha apuntat que una d'elles preveu la contractació d'aquestes persones per part dels ajuntaments, en la qual s'ha invertit 1,6 milions d'euros a Eivissa i que beneficiarà a 247 persones.

Aquestes persones treballaran i rebran formació de manera combinada durant quatre mesos, més altres dos mesos que treballaran a jornada completa.

La segona línia d'ajuda, l'anomenada 'beca per l'ocupació', està dirigida també a les persones parades sense prestacions socials a les quals es dirigeixen cursos de formació certificats que es fan des dels propis centres del Govern. Aquesta subvenció arribarà a 171 persona a Eivissa.

La diputada del Grup Mixt Marián Suárez ha afirmat que, de cada cent aturats de les illes, 26 són de llarga durada, xifra que tot i que està vuit punts per sota de la mitjana estatal és "preocupant". Alhora, ha afegit que entorn del 30% d'aquestes persones esgoten les seves prestacions d'atur.

DESCENS DE L'ATUR A EIVISSA I MENORCA

D'altra banda, Barceló ha posat èmfasi que l'atur s'està reduint interanual i intermensualment a Eivissa i a Menorca, malgrat que no ha negat que les illes viuen encara una situació d'"extrema duresa".

El diputat menorquí del PP Santiago Tadeo ha subratllat les diferències existents entre les xifres d'aturats d'Eivissa i les de Menorca. En aquest sentit, ha apuntat que, mentre a Menorca la desocupació va baixar un 1,3% (89 persones) en febrer d'aquest any respecte al mateix mes de l'any anterior, a Eivissa el diferencial ha estat d'un -4,9%.

Alhora, ha destacat que a Menorca la desocupació de persones de nacionalitat espanyola es va incrementar en aquest període un 1,9% (92 persones), quan a Eivissa l'atur aquest col·lectiu va disminuir en 5,6% (391 persones).

Tadeo li ha preguntat a la consellera la causa d'aquestes desigualtats i ha acusat al Govern d'"enganyar" a la societat negant la crisi i "fent veure que les coses van molt bé". Vostè de què va?, li ha contestat Barceló, referint-se a la manera del 'popular' d'interpretar les xifres de l'atur, i alhora ha insistit que l'atur s'està reduint en les dues illes.

Contenido patrocinado