PALMA DE MALLORCA, 30 Abr. (EUROPA PRESS) -
El PP ha criticat avui les dades d'audiència obtingudes per la cadena autonòmica pública IB3 i va anunciar que sol·licitarà un pla urgent d'ajust pressupostari amb l'objectiu de resoldre la situació financera de l'ens.
En roda de premsa, el portaveu del grup de consellers en el Consell d'Administració per designació del PP en IB3, Javier Alarcón, ha indicat que les dades de l'Estudi General de Mitjans (EGM) publicitats per l'ens "estan falsejats", mentre que l'audiència de la televisió es troba, va exemplificar, tres punts per sota de la d'Aragó.
D'altra banda, va revelar que el partit sol·licitarà els termes del contracte de rescissió respecte a l'emissió de la Fórmula 1, ja que els populars desitgen rescindir-lo. Tot i això, el PP va témer que existeixin "dificultats ostentoses" a l'hora d'anul·lar el contracte, en què existeix un compromís per als pròxims cinc anys.
Alhora, Alarcón ha criticat que l'ens públic sigui una "sucursal" tant del català com de Mediapro i va sol·licitar el contracte que vincula IB3 amb Mediapro ja que, segons van al·legar, el PP es va assabentar de la quantia d'aquest gràcies als mitjans de comunicació.
AUSTERITAT "A COSTA DELS SERVEIS"
Per la seva banda, el portaveu del PP, Carlos Simarro, ha criticat que la contenció de la despesa anunciat ahir pel Govern es realitzarà "a costa dels serveis" prestats als ciutadans de les illes de manera que es "perjudicarà" a la població balear.
Així, va reafirmar que les mesures que hauria d'aplicar l'executiu balear pel que fa a l'austeritat hauria de ser reduir la mida de l'administració, mitjançant una disminució de quatre Conselleries, tal com ha proposat el PP durant les últimes setmanes.
En aquest sentit, el popular ha lamentat que el Govern "enganyi" els ciutadans en matèria econòmica "volent amagar" la realitat de la crisi econòmica. Així, ha remarcat que l'executiu autonòmic "gasta sense criteri" com l'edició del material divulgatiu sobre L'Orient Mitjà, la plantació de 1.800 oliveres o la Fórmula 1 d'IB3.
Simarro ha indicat que li ha faltat "valentia i capacitat de decisió" en l'adopció de mesures contra la crisi. Així, ha recordat que el president del Govern, Francesc Antich, compareixerà el pròxim dia 5 de maig "a la força" per explicar les iniciatives adoptades per pal·liar la difícil situació econòmica.