El PP exigeix al Consell solucions urgents per evitar el "caos circulatori" en els accessos a l'hospital Son Espases

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 20 mayo 2009 16:17

Avisen que les actuals infraestructures viàries no podran absorbir els 40.000 vehicles que generarà la posada en marxa del nou centre hospitalari

PALMA DE MALLORCA, 20 May. (EUROPA PRESS) - -

La consellera del PP, Mabel Cabrer, va exigir avui al Consell de Mallorca solucions urgents per evitar el caos circulatori que es produirà a la zona del futur hospital de Son Espases al no tenir els nous accessos que permetin absorbir als 40.000 vehicles que circularan per aquesta zona quan s'inauguri el nou hospital de referència de Balears, que està previst que comenci a funcionar a final del 2010.

Així ho ha indicat avui en roda de premsa la consellera popular qui ha acusat els partits que governen en la Institució insular de ser els responsables del retard de més de dos anys que ha patit l'execució del segon cinturó, "en haver estat incapaços de posar-se d'acord per desenvolupar aquesta infraestructura viària", ha lamentat.

En aquest punt, ha recordat que el projecte d'accessos a l'hospital de Son Espases implica la modificació del Pla de Carreteres que ha rebut 353 al·legacions de diverses entitats, partits polítics i associacions de veïns, moltes de quals fan referència a l'esmentada iniciativa.

Sobre aquesta qüestió, va especificar que una d'elles ha estat presentada pel comitè tècnic de la Comissió Balear de Medi Ambient que apunta que el Pla de Carreteres ha de tornar a sortir a informació pública perquè pugui tenir el seu vistiplau, la qual cosa suposarà un nou retard al començament de les obres, ha apuntat.

Amb tot, Cabrer calcula que l'aprovació tècnica del projecte d'accessos a l'hospital i la tramitació de les obres "ens situarà, en el millor dels casos, a començament de 2011, quan s'haurà començat l'activitat en el nou hospital de referència", va argumentar.

ES PERDRAN 50 MILIONS

El retard en l'execució del segon cinturó, que està inclòs en el conveni de carreteres de Mallorca que ha estat signat la setmana passada, suposarà que es "deixin de gastar 47 milions d'euros" corresponents a les anualitats del 2009 (9,2 milions) i 2010 (37 milions). L'esmentat conveni preveu un import global de 150 milions per a aquesta legislatura (2009-2011), dels quals 84 són per als nous accessos a la ciutat, ha recordat sobre aquesta qüestió.

"S'està perdent un temps valuós. Cal que la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, es posi a treballar sobre l'assumpte més important que té sobre la taula en aquest moment, perquè ja estem en una situació límit", ha afirmat la consellera popular.

Per la seva banda, el portaveu del PP al Consell mallorquí, Jaume Font, va responsabilitzar al president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero i a la presidenta del Consell de Mallorca del retard de la firma del conveni de carreteres, "impedint que durant dos anys es portessin a terme infraestructures viàries a les Illes", entre les quals hi ha, la reforma viària dels accessos a l'hospital de Son Espases, ha postil·lat.

Finalment, ha assenyalat que el Grup Popular presentarà en el pròxim ple del 4 de juny un moció en la qual es demana via d'urgència que posin solució als accessos del futur hospital i que es reorganitzin els projectes viaris previstos en el conveni de carreteres a fi que no es perdi ni un només euro relatiu a obres que no es podran executar en el termini previst, com passa amb el segon cinturó.

Contenido patrocinado