PALMA DE MALLORCA 22 Mar. (EUROPA PRESS) -
El portaveu del PP a l'Ajuntament de Palma, Julio Martínez, va presentar una Proposició per al seu debat en el pròxim Ple municipal, mitjançant la qual insta l'equip de Govern que informi, de manera prèvia i exclusiva, i consensuï totalment amb tots els veïns, comerciants i professionals directament afectats, tot el relacionat amb el futur tramvia de la Badia de Palma.
En un comunicat, Martínez ha criticat que actualment, "no es té coneixement públic de com es desenvolupen els estudis per definir, entre d'altres coses, el traçat definitiu del tramvia", sinó que, segons ha assenyalat, l'únic que se sap són els "diversos i confusos anuncis per part de responsables municipals i autonòmics de mobilitat sobre la possible eliminació de la circulació de vehicles privats en un dels sentits circulatoris de les Avingudes, amb una intensitat mitjana diària a l'any 2008 de 37.000 vehicles".
A més, ha recordat que en aquesta zona hi ha un carril bici i un carril bus, de manera que els vehicles que provinguin de la Via Alemanya "no podran girar cap a les Avingudes en direcció al mar, obligant, a més, previsiblement a reubicar el tradicional mercat del 'baratillo' de les Avingudes, així com la creació d'un nou carrer al Molinar".
D'altra banda, Martínez va augurar que, segons les previsions actuals, els tallers i l'àrea d'operacions del futur tramvia "previsiblement s'ubicarien en sòl rústic del Molinar, dins d'una àrea inundable i una parcel·la destinada pel Pla General d'Ordenació Urbana de Palma a parcs i jardins, segons la pròpia presentació oficial efectuada el passat 23 de març del 2009 pel conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, i la pròpia alcaldessa de Palma, Aina Calvo".
Tot això, segons ha subratllat, ha produït que "un gran nombre de col·lectius, professionals i entitats veïnals i del comerç directament afectats hagin manifestat públicament la seva gran preocupació i, fins i tot, rebuig per aquest projecte, tenint en compte, a més, l'impacte que tal futura obra tindrà en les diferents barriades que es vegin implicades per tals voluminoses obres, tant des del punt de vista circulatori, com del dia a dia dels veïns".
Des del punt de vista econòmic, Martínez ha recordat que el previsible cost oficial d'aquest projecte seria de 380 milions d'euros i ha indicat que el protocol de col·laboració signat entre el Govern i el mateix Ajuntament de Palma per al desenvolupament i la gestió del tramvia de Palma deixa clara l'"advertència del possible compromís econòmic per part del consistori, no només per a la posada en marxa d'aquesta infraestructura, sinó també per al seu manteniment".