El PP proposa una reducció dels impostos per tal de reactivar l'economia

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 29 enero 2009 15:37

MENORCA, 29 de gener (EUROPA PRESS)

Els diputats menorquins del Grup Parlamentari popular van proposar avui un increment de les deduccions previstes en el decret Llei 1/2008 de Mesures tributàries per impulsar l'activitat econòmica a les Illes Balears, una normativa que els populars van qualificar de "poc contundent i decidida".

En aquest sentit la secretària general de PP a Menorca, Antònia Gener, ha assenyalat que "la política fiscal i econòmica es converteix ara mateix en la principal eina per reconduir la crisi econòmica", motiu pel qual "cal crear més renda amb l'objectiu d'incrementar el consum i reactivar l'economia".

Alhora Gener ha apuntat que "la política de cada administració en aquest sentit ha de ser dinàmica i canviar segons la conjuntura econòmica". Per part seva, el diputat Santiago Tadeo ha explicat que "en el moment en què redueixes els imposts directes, crear consum, de manera que s'incrementen els imposts indirectes com l'IVA".

Els joves, les dones i les persones grans són els principals beneficiar-vos de les deduccions propostes pels populars, que seran presentades en forma d'esmenes dimarts que ve durant la Comissió d'Hisenda del Parlament.

Entre d'altres mesures els diputats populars menorquins sol·liciten la incorporació a la normativa d'una deducció autonòmica de 300 euros per al foment de l'autoocupació dels joves menors de 35 anys, així com una reducció de 400 euros per a les dones que inicien una activitat econòmica.

A més, el PP reclama que un sector més ampli es pugui beneficiar de la deducció econòmica per a l'adquisició de llibres de text, així com un augment de la quantia a percebre. De la mateixa manera els populars sol·liciten l'increment de la deducció per a majors de 65 anys, amb l'objectiu que passi de 36 euros a 50.

Contenido patrocinado