PALMA DE MALLORCA 10 Ago. (EUROPA PRESS) -
El PSM-Entesa Nacionalista ha lamentat que les illes continuïn i han estat les "víctimes" d'un model de finançament autonòmic "perjudicial", després de conèixer que el resultat de la liquidació definitiva del sistema de finançament corresponent al 2008 llança que Balears haurà d'abonar a l'Estat 160 milions d'euros.
En un comunicat, la formació nacionalista ha assegurat que aquest saldo negatiu es deu d'una banda al sistema de finançament, que a més d'"insuficient" no recull les esmenes propostes pel senador nacionalista Pere Sampol que eximien a Balears de participar en el Fons de Suficiència i la incloïen en el repartiment del Fons de Compensació Interterritorial.
Amb el nou model, Balears "no només ha quedat per sota de la mitjana de finançament estatal, sinó que a més ha de pagar més que en altres anualitats, concretament, 162 milions d'euros a abonar en cinc anys a partir del 2011", ha manifestat el PSM-EN.
Alhora, el partit sosté que la segona causa del citat saldo negatiu és que les illes "paguen les conseqüències de la política dolenta financera" del Govern que va fer una previsió de recaptació "massa optimista sense tenir en compte la crisi econòmica". La formació entén que l'executiu no ha estat "capaç de preveure que la gravi situació econòmica repercutiria en la important reducció en la recaptació d'impostos de les comunitats autònomes".
Finalment, el partit ha manifestat que Balears és una "víctima" de la "deficient política financera espanyola que no fa més que agreujar el dèficit de finançament i l'espoliació fiscal".