PALMA DE MALLORCA, 22 Jun. (EUROPA PRESS) -
El PSM de Palma ha lamentat avui que la ciutat compti amb només tres zones d'escolarització "molt àmplies", per ho va reclamar que es facin més i, per tant, aquestes comptin amb una mida més reduït, per evitar que alumnes molt distanciats geogràficament obtinguin la mateixa puntuació a l'hora d'accedir als centres i, a més, aconseguir un repartiment més equitatiu de la immigració.
En declaracions a Europa Press, el secretari general del PSM a Palma, Antoni Verger, ha considerat que el model actual "no és l'adequat" ja que provoca "disfuncions a l'hora d'assignar els alumnes". Alhora, va revelar que l'aquesta mateixa setmana remetran un escrit a la Conselleria d'Educació i Cultura en el qual sol·licitaran el canvi del sistema.
En aquest sentit, ha recordat que abans estava implantat un altre model "molt més adequat" en què havia set zones i ha assenyalat que aquest és el "més desitjable", pel que és el que plantejaran al departament d'Educació. Tot i això, ha reconegut que ha de ser estudiat per comprovar si cal adaptar-lo a la realitat actual de la ciutat.
Verger va incidir la importància que té en aquest debat el tema de la immigració ja que molts pares, a l'hora d'escollir centre educatiu, a més de la proximitat, tenen en compte els graus d'immigració. Així, se solen decantar per l'escola concertada, després de ser en aquests centres on l'índex d'alumnes estrangers pot ser més baix a causa dels costos de, per exemple, els uniformes o les activitats extraescolars.
"La zonificació ajuda a no fer un repartiment equitatiu de la immigració", pel que ha advocat per crear més demarcacions per impulsar una verdadera integració dels immigrants i impedir la creació de guetos en les escoles públiques.
MENYS DESPLAÇAMENTS I CONTAMINACIÓ
Segons ha remarcat, tenir el centre escolar prop del domicili dels menors permet que els alumnes s'integrin al barri, redueix els desplaçaments en vehicles motoritzats potenciant, així, la mobilitat sostenible, i ajuda que els nens puguin menjar en les seves cases i tinguin una alimentació més adequada.
Alhora, ha indicat que quan els pares no poden matricular als seus fills en una escola pública pròxima es plantegen fer-ho en una concertada que també estigui pròxima a la llar familiar. En aquest sentit, el PSM creu que la decisió d'escollir col·legi hauria d'estar condicionada per altres factors com el projecte educatiu del centre, el professorat, les activitats extraescolars que s'ofereixin i les característiques de les instal·lacions o dels serveis.
La formació, que no busca "confrontar l'escola pública amb la concertada", considera que s'haurien de minimitzar les diferències i treballar per equilibrar la distribució dels recursos materials i personals perquè tots els centres estiguin en igualtat de condicions. A més, advoca perquè el factor econòmic no sigui "tan determinant" perquè no siguin els centres concertats els que "seleccionin als seus alumnes" i es produeixi una tornada a l'escola petita de barri.