EIVISSA, 09 de Setembre (EUROPA PRESS)
L'equip de govern de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja va remetre avui un plec d'al·legacions al Consell Insular on sol·licita que s'ampliï el termini d'exposició pública del projecte d'acondicionament i de l'estudi d'impacte ambiental de la carretera C-733, per un període de quinze dies. Es tracta, segons ha informat el consistori, d'una decisió acordada "per unanimitat" en l'última junta de govern local, en què, a més, es va aprovar remetre "en termini i forma" les al·legacions recollides d'acord amb aquesta iniciativa viària.
Alhora la corporació municipal va mostrar la seva "total disconformitat" amb el carril bici projectat en l'esmentada població, pel que va requerir a la Institució Insular la seva retirada "mentre elabora un Pla Director del Carril Bici".
D'altra banda, el consistori va donar a conèixer avui els termes de l'al·legació que elevarà a aquest projecte, de manera que l'alcalde del municipi, Antoni Marí Marí, ha concretat que "tot i que considerem prioritària i urgent la millora d'aquesta carretera, la inclusió a la mateixa d'un carril bici, que en unes ocasions discorre pegat a la carretera, i en altres se separa, planteja multitud de problemes".
Alhora, Marí Marí ha considerat que aquest tipus d'obres "deuen executar-se tenint en compte l'orografia de cada enclavament i no implantant models que no s'ajusten a la seva realitat".
Segons va esgrimir l'equip de govern, la pròpia Direcció General de Trànsit emet directrius en les quals afirma que en aquells casos on el carril bici sigui superior a set quilòmetres, "aquest és més testimonial que efectiu". Per aquesta raó, "considerem que no hi ha ni la demanda social per a la creació d'aquest model que es proposa, ni està proporcionat a l'efectivitat de la seva implantació".
En els casos en els quals es converteixi un camí rural en carril bici, "aquest serà compartit per motos, cotxes i tractors que ho espatllaran i desvirtuaran el seu ús", ha postil·lat el primer edil, i alhora es va preguntar qui respondrà a les possibles responsabilitats que poguessin donar-se en cas d'accident.
Tot i això, l'al·legació presentada pel consistori a aquest projecte, que es compon de vuit punts, subratlla, a més, els problemes que presenta aquest carril bici detectats en alguns punts del traçat. Així, cap recordar que l'ajuntament va emetre les esmentades consideracions "sense que s'hagin estudiat les possibles alternatives", d'acord amb l 'article 22 de la Llei 11/2006, que recull l'obligatorietat que es compari en tots els estudis d'impacte ambiental sotmesos a exposició pública "una anàlisi dels potencials impactes de les diferents iniciatives plantejades".
En aquest cas, van recordar des de l'Ajuntament, "no existeixen altres projectes amb els quals fer una comparativa, i s'imposa l'aprovat pel Consell el mes de juliol passat".
Així, van valorar que la solució del carril bici projectada "ha estat precipitada, poc valent, res estudiada, i produeix una clara indefensió als ciutadans afectats". Una iniciativa viària que van tipificar de "clarament contrària a l'ordenament jurídic".
Finalment, i en un altre ordre de coses, el govern municipal va sol·licitar, a més, al Consell que inclogui en el projecte soterrar totes les línies que transcorren per aquesta carretera, amb el principal objectiu de "garantir un menor impacte dels estesos aeris i millorar la seguretat".