El SEPLA en Spanair ofereix la seva ajuda als nous inversors i confia en "un canvi radical" de la gestió de la companyia

Actualizado: lunes, 2 febrero 2009 13:46

MADRID, 2 de febrer (EUROPA PRESS)

La secció sindical del SEPLA en Spanair va mostrar avui la seva satisfacció per l'entrada del grup d'inversors català en l'aerolínia i ha confiat que el nou projecte suposi "un canvi radical" en la seva gestió per "despertar-la del profund letargia que s'havia sumit els últims anys".

En un comunicat, el SEPLA ha ofert la seva col·laboració a "qualsevol inversor que pretengui donar un nou impuls" a l'aerolínia, i ha assegurat que amb l'arribada dels nous propietaris "es tanca un llarg i complicat camí", iniciat per SAS fa més de dos anys, que "deixa via lliure a nous projectes", després de "la gestió dolenta que s'ha fet dels seus recursos".

En aquesta línia, ha confiat que el nou projecte es basi en "una aposta compromesa per fer de Spanair una companyia de referència" i es va mostrar disposat a col·laborar en un projecte "sòlid i viable de futur".

SEPLA va reiterar la seva insatisfacció davant de "la contínua falta de resposta de SAS" als problemes que els últims anys li han estat comunicats per diferents vies i ha denunciat "la falta de lideratge que el grup escandinau ha deixat sumida a l'aerolínia de la mà dels seus actuals gestors", als quals va definir com "una direcció d'operacions dimitida i un equip gestor que es preocupa únicament del seu propi benefici immediat".

"Resulta immoral i inadmissible que, en el context actual i amb un ERO en curs, l'única preocupació d'aquests gestors hagi estat recol·locar-se amb millors sous abans de la venda i intentar assegurar el seu futur mitjançant el blindatge dels seus llocs", ha denunciat.

Finalment, el SEPLA ha afegit que "amb un nou equip de direcció, de cort professional, que compti verdaderament amb l'adequada preparació i experiència al camp aeronàutic i que sigui capaç d'infondre la suficient motivació i confiança en el seu projecte, tindrà tot el suport dels pilots per afrontar el futur pròxim, prestar el servei adequat que els nostres passatgers mereixen i tornar a Spanair al lloc que li correspon al mercat aeronàutic".