Spanair nega que vagi a aplicar ara per ara un ERO, però no descarta mesures després de l'estiu

Actualizado: viernes, 17 julio 2009 16:58

Soriano assegura que compleix "escrupolosament" la Llei amb el trasllat de seu, que només afectarà uns 400 treballadors


BARCELONA, 17 Jul. (EUROPA PRESS) -

El president d'Spanair, Ferran Soriano, va negar avui que la companyia vagi a presentar un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) la setmana que ve, tal com denuncià ahir el comitè d'empresa, tot i que ha reconegut que donada la conjuntura econòmica la companyia "no descarta res", la qual cosa "no significa" que ho tingui decidit.

En declaracions a Europa Press, Soriano ha explicat que davant uns costos "massa alts" i el nivell d'incertesa de la temporada que ve d'hivern, seria "imprudent" i un símptoma de gestió dolenta descartar aquesta possibilitat, però ha assegurat que ara per ara l'aerolínia "no presentarà un ERO".

Segons els representants dels treballadors, la companyia pretén reduir la flota actual i deixar en terra 14 avions, la qual cosa equivaldria a retallar la plantilla en unes 800 persones, entre pilots, tripulants de cabina i tècnics de manteniment (TMA) a través d'un ERO que podria presentar en unes setmanes.

"Estem treballant per reduir els nostres costos i estem vigilant com evoluciona el mercat, en un procés de reavaluació que fem gairebé cada setmana", ha assegurat.

Sobre aquesta qüestió, ha considerat "possible i probable" que la companyia modifiqui rutes, introdueixi canvis en avions i ajust la capacitat, aspectes que ha reconegut s'estan estudiant durant aquests mesos amb vista al pròxim mes de setembre.

Amb aquest horitzó, tenint en compte les "notables" xifres de vendes aconseguides en aquests mesos, però amb "un hivern amb dificultats", el president de Spanair ha reconegut que la companyia es "està preparant" amb mesures que tindran en compte "el bé comú".

"Prendrem les decisions que hàgim de prendre, siguin fàcils o difícils, per assegurar que la companyia és viable i assegurar la supervivència de la companyia i dels treballadors", ha insistit.

Per a Soriano, el futur d'Spanair "només té sentit si és rendible i si la companyia ofereix el servei que esperen els passatgers, especialment des de l'aeroport del Prat".

TRASLLAT DELS TREBALLADORS DE PALMA

Pel que fa a la negociació en la qual Spanair està immersa per al trasllat de 480 treballadors dels Serveis Generals de Palma a les oficines de Barcelona, nova seu de l'aerolínia, Soriano ha recordat que la decisió té en compte que hi ha molt més negoci a Barcelona que a Palma i ha rebutjat que es tracti d'un ERO encobert.

"No només estem complint estrictament amb la llei en aquests casos, que és molt clara, sinó que hem informat al Govern espanyol, al Govern, i als propis treballadors del que volem fer i per què. Tots els treballadors de Palma tenen una oferta de treball per mantenir el seu lloc a Barcelona", ha destacat.

Tot i això, ha dit "comprendre i tenir empatia" pels treballadors que per diferents raons no puguin moure's de Palma, per als qui la llei preveu "unes compensacions que l'aerolínia va a oferir de manera escrupolosa", si bé no hi ha intenció per part de Spanair d'augmentar-les a causa de a la situació econòmica de la companyia.

Alhora, ha apuntat que el trasllat no afecta a la majoria dels treballadors, ja que dels 2.700 treballadors actuals que compte la plantilla, el canvi només afectarà uns 400, 390 de Palma i 10 de Madrid.

Finalment, Soriano ha indicat que el camí que ha emprès Spanair centrant el seu negoci a Barcelona, on disposa de més avions i de major demanda, suposa "algun sacrifici i alguna dificultat per a tots, també per als accionistes que han invertit en una companyia que venia d'una situació difícil", exposades a més a la venda durant dos anys. "Per sortir d'aquesta situació, com ho estem fent, hem de ser prudents i justos", ha conclòs.