La Targeta Intermodal del transport públic de Mallorca supera els 100.000 usuaris

Actualizado: jueves, 15 julio 2010 17:24

El Govern recorda que en aquesta legislatura s'ha invertit 38 milions d'euros per al manteniment del sistema tarifari integrat del transport públic


PALMA DE MALLORCA, 15 Jul. (EUROPA PRESS) -

La Targeta Intermodal del transport públic de Mallorca ha arribat als 100.000 usuaris, raó per la qual, el Consorci de Transports de l'illa ha obsequiat aquest dijous a la jove estudiant de Campos Isabel Oliver amb la gratuïtat del trajecte que fa habitualment entre aquest municipi i Palma fins a final d'aquest any, a causa que ha estat la usuària 100.000.

Minuts abans de lliurar la Targeta Intermodal número 100.000, el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha destacat que aquest tipus de targeta permet descomptes de fins a un 80% a la tarifa del bitllet senzill en el cas del transport per autobús.

Alhora, ha subratllat que també es fa un 50% de descompte als perfils específics de la targeta intermodal (joves, tercera edat, pensionistes i família nombrosa), mentre que les bonificacions dels perfils generals de la targeta T-20 i T-40 arriben en alguns casos al 80% del bitllet senzill.

Vicens ha recordat que la targeta permet també el transbord gratuït a un altre mitjà de transport en una mateixa corona tarifària.

D'altra banda, ha detallat que el sistema tarifari integrat, implantat en més d'un 70% de les línies de transport d'autobusos interurbans i en la totalitat del tren, metro i bus més tren, permet els avantatges de la targeta única entre els sistemes de transport interurbà, competència del Consell de Mallorca, així com els avantatges dels transbords.

Així, ha posat com a exemple que un estudiant de Campos que es dirigeix diàriament a Palma amb el bus interurbà, transborda gratuïtament al metro per accedir a la UIB i utilitza durant tot el dia una bici gratuïtament, només li costarà 1,37 euros si utilitza una T-20, mentre que aquesta tarifa es reduirà fins a 0,91 euros si utilitza una T-40.

En aquesta línia, ha remarcat que abans de la posada en marxa de l'actual sistema tarifari, aquest servei costava 5,55 euros únicament per al bitllet senzill de bus més metro.

D'altra banda, el conseller ha recalcat que durant aquesta legislatura, s'han augmentat i ampliat les línies d'autobús interurbà, així com les freqüències i la flota, de manera que, actualment, la xarxa a Mallorca està constituïda per 21 concessionaris (14 empreses diferents), una flota de 254 autobusos, 106 línies a l'estiu i 78 a l'hivern, i un total de 1.100 parades en tot Mallorca.

Concretament, ha detallat que aquesta xarxa dóna servei a més de 10 milions de viatgers a l'any, és a dir, "un 67 % del transport interurbà de Mallorca".

Vicens també ha destacat que en els últims tres anys, la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat ha destinat un total de 38 milions d'euros per al manteniment del sistema tarifari integrat que permet les "importants bonificacions" i el manteniment i ampliació del servei.

A més, ha agregat que en els dos últims exercicis, s'han destinat més d'1,3 milions d'euros per a la modernització i l'accessibilitat de les unitats mòbils a persones amb mobilitat reduïda.

Finalment, ha asseverat que "la clau de les bones polítiques de transport públic és oferir tarifes atractives que premiïn el seu ús habitual i no penalitzin la distància del recorregut.

Per la seva banda, el president del Govern, Francesc Antich, ha remarcat que el transport públic és un dels "pilars fonamentals" de l'Executiu en la seva aposta per un altre model econòmic.

D'aquesta manera, ha indicat que aquest tipus de transport és un dels "ingredients" pels que cal apostar en l'actual crisi i en el nou cicle econòmic i social, amb la finalitat de "servir bé a la ciutadania".

A més de donar la possibilitat de mobilitat a tota la ciutadania "sense excepció", Antich ha destacat que el transport públic és el "més segur", així com un "signe de modernitat per anar cap a un món més sostenible".

"Si hi ha un problema greu per al canvi climàtic és tot el relacionat amb el transport i, per aquesta raó, cal apostar per un transport públic que tingui les freqüències per resoldre els problemes de la gent", ha sostingut Antich, qui ha recalcat que "electrificar el tren és un pas importantíssim per racionalitzar l'energia, per la qual cosa el Govern va en el bon camí en la idea que la sostenibilitat i economia han d'anar juntes".