PALMA DE MALLORCA 1 Feb. (EUROPA PRESS) -
La línia gratuïta d'atenció telefònica durant 24 hores d'Emaya, destinada a atendre les consultes i reclamacions ciutadanes en matèria de recollida, aigua i neteja, ha rebut en 2009 un total de 174.193 trucades, la majoria de les quals relacionades amb el servei gratuït de recollida de trastos a domicili, amb una mitjana de 13.000 trucades cada mes.
En concret, prop del 39% de les trucades (60.303) eren relacionades amb la retirada d'objectes a domicili, mentre que el 31,6% (49.399) feien referència a peticions d'abonats relacionades amb factures o baixes; el 15,5% (24.221) a aspectes sobre temes de recollida (avisos de contenidors plens, informació sobre els horaris per dipositar els residus) i el 10,3% (16.123 trucades) a assumptes relatius al servei de Xarxes.
En menys grau es van realitzar consultes sobre qüestions de neteja (3.950), recaptació (1.807), qualitat de l'aigua (211) i informació de projectes (46).
La presidenta d'Emaya, Cristina Cerdó, ha recordat que la línia d'atenció centralitzada i gratuïta 900 724 000) va néixer el 25 de febrer del 2008, fruit del Pla d'Impuls a la Neteja, amb l'objectiu de centralitzar els diferents telèfons que anteriorment atenien les consultes i reclamacions dels usuaris.
Des de la seva posada en marxa, aquest telèfon ha rebut més de 321.000 trucades. En concret, entre març i desembre del 2008 el servei ha rebut 135.000 trucades, mentre que durant el mateix període del 2009 s'han registrat al voltant de 142.400, el que llança un increment del 6%.