PALMA DE MALLORCA 22 Ene. (EUROPA PRESS) -
José Antonio Braojos, l'home mallorquí que roman en vaga de fam des del passat 19 de desembre (33 dies), torna avui a Palma, després que el 13 de gener viatgés a Madrid per portar la seva protesta al Congrés dels Diputats, amb la finalitat d'expressar la "injustícia" que suposa la impossibilitat de recórrer una sentència de l'Audiència Provincial de la capital balear, que l'obliga a donar una pensió alimentària a la seva mare, amb la qual no té cap relació des de fa anys.
En un comunicat, Braojos ha informat que una vegada a Palma, continuarà la seva vaga de fam a l'Aeroport de Son Sant Joan, després que ja hagi perdut 11,5 quilos. "Em sento molt debilitat i ja sento molèsties internes, de manera que, probablement, seré ingressat en pocs dies i prefereixo que sigui a Palma", ha assegurat.
D'altra banda, ha criticat que "cap institució, ni instància judicial, ni partit polític" s'ha interessat pel seu cas, tot i que, segons ha recordat, dilluns passat va lliurar sengles escrits en el Defensor del Poble i al Congrés dels Diputats.
Alhora, Braojos ha informat que el passat 11 de gener, el seu advocat va parlar amb la seva mare biològica, oferint-li 2.000 euros immediats a canvi de renunciar a la pensió dels seus fills biològics i acollir-se a la pensió de l'Estat, no contributiva, a la qual té dret, el que suposaria "només 8 euros menys al mes" del que exigeix.
Tot i això, ha lamentat que la seva mare, María Dolores Gómez Verdugo, "guarda silenci, posant cada dia més en perill la meva salut i la meva vida" i, en aquesta línia, ha assenyalat que quan el seu lletrat li truca per telèfon, "ella no contesta".
D'aquesta manera, ha remarcat que no abandonarà la vaga de fam i va esperar que la seva mare biològica "reaccioni" o que, en cas contrari, "ho faci alguna instància judicial detenint l'embargament, com a mínim cautelarment, que pesa sobre mi i sobre la meva germana". Tot i això, ha admès que aquesta és una "possibilitat remota".
Braojos, mallorquí de 43 anys, segons exposa en la seva pàgina web, s'ha fet maltractaments físics i psicològics per part de la seva mare, qui ara, dues dècades després, reclama judicialment el pagament d'una pensió de 400 euros, tot i gaudir d'una bona posició econòmica.
Una tesi que la Justícia finalment ha donat suport a en una sentència ferma, sense possibilitat de recurs, datada el 20 de juliol del 2009, on l'Audiència Provincial de Palma revoca una resolució del Jutjat d'Instrucció número 3 de Manacor i estima parcialment una denúncia de la mare de Braojos perquè li transfereixi l'esmentada pensió alimentària.