Transportistes d'Eivissa i Menorca no descarten mobilitzacions per l'ús obligatori del tacògraf

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: lunes, 21 diciembre 2009 18:35

EIVISSA 21 Dic. (EUROPA PRESS) -

Els Transportistes d'Eivissa i Menorca no descarten mobilitzacions i aturades a ports i aeroports de les dues illes per l'ús obligatori del tacògraf a partir del pròxim dia 1 de gener, un aparell de control que registra la marxa del vehicle, la seva velocitat, els quilòmetres recorreguts, els temps de conducció i de descans.

En un comunicat, la Confederació d'Associacions Empresarials de Balears (CAEB) ha explicat que l'Assemblea General de l'Agrupació del Servei Discrecional de Viatgers de les Balears, celebrada el passat dia 16 de desembre, ha donat suport a les peticions de les empreses d'Eivissa i Menorca per sol·licitar la derogació de la norma.

"Si l'administració autonòmica no hi posa remei, a partir del pròxim 1 de gener del 2010, els transportistes de mercaderies i viatgers d'Eivissa i Menorca estaran obligats a utilitzar l'aparell tacògraf dels seus vehicles", ha assegurat la patronal.

Des que la Federació Empresarial Balear de Transports va tenir coneixement del projecte de Reial decret, ha manifestat reiteradament la seva oposició a la modificació per incloure les dues illes, però tot i totes les gestions realitzades, el BOE publico amb data 23 de juliol el Reial decret 1163/2009, pel que modificava les excepcions a l'obligatorietat de les normes sobre temps de conducció i descans i l'ús del tacògraf a la carretera. Anteriorment, eren exclosos els transports íntegrament desenvolupats en illes superfície de les quals no superés els 1.500 quilòmetres quadrats, però a proposta del Ministeri de Foment i el beneplàcit dels Consells d'Eivissa i Menorca, es va limitar a 250 quilòmetres quadrats.

"Aquesta nova norma els va a suposar als transportistes nous costos econòmics, podent arribar a un desemborsament aproximat de 1.500 euros de mitjana per vehicle en funció de l'antiguitat, ja que en molts casos després d'anys de no utilitzar el tacògraf instal·lat, aquest no funciona, el que els obliga a canviar-lo per un nou, a més d'altres costos d'instal·lació i manteniment i altres sistemes de descàrrega de dades dels digitals", ha assegurat CAEB.

Cap recordar que les illes dels països competidors turístics del nostre entorn que no superin els 2.400 quilòmetres quadrats (Grècia, Itàlia, França, Portugal), no estaran obligats a utilitzar el tacògraf, ja que els seus governs no han modificat la norma, de manera que "seran més competitius en preus".

Contenido patrocinado