PALMA DE MALLORCA, 26 May. (EUROPA PRESS) -
Tres noves jutgesses s'han incorporat al Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) després que aquest dijous hagin jurat o promès el càrrec a la Sala de Govern, presidida pel president d'aquest òrgan, Antoni Terrasa, i amb l'assistència del fiscal superior, Bartomeu Barceló, i la directora general de Justícia, Marta Díaz.
Les noves magistrades ocuparan les seves places als jutjats de Manacor. Concretament, Olga María Marzo (natural de Santander) entrarà a formar part del Jutjat de Primera Instància número 2 de Manacor; Clara Rodríguez Nieto (natural de Zamora) serà titular del Jutjat d'Instrucció número 2 de Manacor; i María Pascual Hernando (natural de València) serà jutgessa d'adscripció territorial de les Balears, que desenvoluparà les seves funcions al jutjat de Primera Instància número 4 de Manacor.
Clara Rodríguez ha comentat que va decidir sol·licitar plaça al TSJIB després d'haver realitzat unes pràctiques a l'estiu als jutjats de violència, després de les que va considerar que traslladar-se a l'illa seria una bona experiència per al seu primer destí professional.
Olga María Marzo també coneixia amb anterioritat Mallorca, on havia acudit de vacances, i pensa que en el pla professional és una destí "interessant". La nova jutgessa ha assegurat que hi ha "moltíssim treball" aquí, si bé ha puntualitzat que hi ha "molt bon ambient" i creu que ho podran "portar bé".
Per la seva banda, María Pascual ocuparà una de les dues places de jutge d'adscripció territorial que hi ha al TSJIB. Es tracta de
jutges titulars que estan assignats a una Tribunal Superior, òrgan que té la potestat de designar les places en les quals han de desenvolupar les seves funcions, amb la finalitat de cobrir vacants, absències temporals del titular o portar a terme funcions de reforç a l'àmbit provincial per al que han estat assignats.
Així, Pascual ha assenyalat que són jutges que cobreixen vacants de llarga durada amb l'objectiu de "donar una resposta ràpida perquè un jutjat no quedi sense un titular i, sobretot, que siguin gent de carrera", ha explicat. D'aquesta manera, aquesta jutgessa pot ser destinada a qualsevol dels jutjats adscrits al TSJIB en funció de les necessitats.
Les tres magistrades procedeixen de l'última promoció de l'Escola Judicial, la número 61, de les quals han sortit 134 jutges, cap d'ells de les Balears.
FALTA DE MITJANS I CÀRREGA DE TREBALL
Rodríguez ha fet esment de la situació en la qual es troben els jutjats de l'àmplia majoria del territori espanyol, on tot i que se'n van creant jutjats nous "no se'ls dota prou", amb la qual cosa "en poc temps es col·lapsen i tornen a necessitar-se jutjats nous".
Segons la seva opinió, el que necessiten els jutjats és que els jutges tinguin "continuïtat" en les sales, pel que ha destacat que la seva incorporació com a mínim contribuirà a donar "continuïtat durant tot el seu primer destí", que és d'entorn d'un any prorrogable a tres.
Martínez també ha incidit que sol haver carència de mitjans materials i personals, si bé ha postil·lat que "amb força de voluntat" poden fer front a això.
En la mateixa línia s'ha expressat Pascual, qui ha assenyalat que tot i que hi ha "molta càrrega de treball" i "falta de mitjans", ha subratllat que aquest fet no és "un problema exclusiu de les Balears", sinó que "és una situació generalitzada". Tot i això, ha assenyalat que a l'arribar a l'illa es va trobat amb "l'agradable sorpresa" que tot i que aquí "no hi ha mitjans", "sí que hi ha un personal que té moltíssimes ganes de fer les coses".