MADRID 29 Jun. (EUROPA PRESS) -
Al voltant de 102.000 espanyols --d'ells uns 1.000 de les Balears-- viatjaran aquest estiu per fer un curs d'idiomes a l'estranger, d'acord amb les dades facilitades per l'Associació Espanyola de Promotors de Cursos a l'Estranger (ASEPROCE), que destaca, a més, que el 63% d'ells seran nens o adolescents, el 26% universitaris, el 9% executius i el 2% restant acudiran a cursos específics per a famílies completes o per a majors de 50 anys.
El 94% d'aquests 102.000 espanyols es desplaçaran a països de parla anglesa, elegint sobretot El Regne Unit, Irlanda, els Estats Units, el Canadà i Malta, ja que "el domini d'aquest idioma és fonamental per al desenvolupament d'una carrera professional", expliquen a l'informe.
Pel que fa als llocs de procedència dels alumnes d'aquests cursos estivals, han informat que menys de la meitat, unes 46.000, corresponen a Madrid, entorn de 16.000 a Catalunya, 7.300 a Andalusia. 7.000 a la Comunitat Valenciana, entorn de 5.000 a Aragó i al País Basc, 3.500 a Galícia, 3.000 a Cantàbria, 2.200 a Castella-Lleó, 1.700 a Castella-la Manxa; i entre 700 i 1.000 sortiran de Múrcia, Principat d'Astúries, Navarra, Rioja, Balears i Canàries.
CURSOS ESCOLARS
D'altra banda, des de mitjan agost a començament de setembre partiran també aquells nois que es disposen a cursar en un altre país un curs escolar complet, equivalent a qualsevol de l'ESO i Batxillerat.
En aquests casos, el 56% dels alumnes que realitzen aquest tipus de programes ho fan en estudis equivalents a 1r o 2n de Batxillerat i un 42% en estudis corresponents a l'ESO. El 2% restant correspon a alumnes dels últims cursos d'Educació primària, segons les dades facilitades per l'Agrupació Educativa de Cursos Acadèmics a l'Estranger (AECAE), integrada en ASEPROCE.
ASEPROCE (www.aseproce.org), creada el 1987, agrupa a més de 70 empreses que es dediquen a l'organització d'aquesta activitat. Segons ha informat l'associació, per pertànyer a ella les empreses han de tenir provada experiència i qualitat de servei, i se'ls exigeix el compliment d'un codi deontològic que, entre d'altres aspectes, els obliga a informar veraçment als seus clients abans de la contractació d'un programa, i a gestionar l'estada a l'estranger de manera eficaç.