PALMA DE MALLORCA, 1 Ene. (EUROPA PRESS) -
UPyD ha demanat explicacions a la Conselleria de Salut referint-se als 300.000 euros que han estat pagats a l'empresa que es va encarregar de revisar i revisar que tot funcionava "correctament" a l'Hospital de Son Espases abans d'emprendre el trasllat, a l'assenyalar que "les queixes entre el personal mèdic són contínues davant de la llista interminable de deficiències a les quals no es dóna una solució".
Així doncs, la formació ha asseverat que això podria haver-se evitat, si s'hagués realitzat una revisió "exhaustiva" a temps de les instal·lacions, segons han informat aquest dissabte en un comunicat.
També, UPyD ha acusat al conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, d'haver-se "precipitat en un trasllat per al que el nou hospital no estava preparat", convertint-lo en una "odissea".
En aquest sentit, el partit ha censurat que "una vegada més han primat els interessos polítics del Pacte de Govern de no demorar el trasllat que el benestar, la seguretat i la salut dels pacients".
Per aquesta raó, ha sentenciat, "el nivell de competència del Pacte no sembla tocar sostre" perquè malgrat les "greus deficiències" de Son Espases "els interessos electorals d'un trasllat urgent s'han imposat als interessos dels ciutadans".
Alhora, UPyD ha considerat que els "greus problemes" amb els quals es troben els professionals sanitaris, des de fa dues setmanes, en el nou hospital de referència fa "perillar la seva tasca assistencial i metgessa".
Entre aquestes deficiències, han destacat la ineficiència del protocol de triatge -primera valoració sobre l'estat del pacient- que en Son Dureta es feia en deu minuts i ara es fa en 80 minuts, el funcionament dolent de la megafonia, problemes amb el sistema informàtic i amb l'aire condicionat, i goteres en Urgències i en els quiròfans.