PALMA DE MALLORCA 27 May. (EUROPA PRESS) -
El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, es va reunir avui amb el president d'UM, Josep Melià, amb l'objectiu de tractar el tema sobre la futura Llei del Sòl, de la qual el Govern ja he retirat el seu projecte, i transmetre-li la importància que té per a la comunitat "sumar" a tots els grups polítics i obtenir un consens en aquesta matèria.
Després que el partit regionalista revelés que no retiraria la seva Proposició de Llei fins que no es "garanteixi de manera fidedigna" que durant aquesta legislatura s'aprovarà una normativa d'aquestes característiques, Vicens ha demanat la "col·laboració i implicació activa" d'UM per poder aprovar la normativa abans de les pròximes eleccions.
En un comunicat, la Conselleria ha assenyalat que Vicens ha explicat als representants d'UM la iniciativa per la qual el Govern ha proposat retirar el seu projecte de llei del sòl, alguna cosa que es portarà a aprovació possiblement en el pròxim Consell de Govern. La intenció de l'Executiu és afavorir, a través d'una ponència parlamentària, que tots les grups polítics puguin elaborar una Llei del Sòl amb els màxims acords possibles atenent a la importància d'aquesta normativa i aprofitant els esborranys i tots els projectes de llei existents.
El treball fet durant aquests dos anys en el projecte de llei del Govern ha de ser una oportunitat per a l'elaboració d'aquesta llei, especialment per la participació feta des dels Consells Insulars, els ajuntaments i les diferents Conselleries, així com les realitzades per altres institucions, entitats i sectors professionals, ha indicat el Govern.
En aquest sentit, la Conselleria es posarà a disposició de la ponència parlamentària per a qualsevol assessorament o aportació que calgui. Cap recordar que la setmana passada el conseller es va reunir amb representants del PP.