PALMA DE MALLORCA, 24 Feb. (EUROPA PRESS) -
Els turistes que van visitar Palma entre els mesos d'octubre i desembre del 2010 van valorar com aspectes més positius de la ciutat el clima, la platja i l'oci nocturn, si bé aquest últim és menys apreciat pels viatgers espanyols. Tot i això, en el que sí coincideixen els turistes amb independència de la seva nacionalitat és a considerar el trànsit i l'aparcament, així com la brutícia, com els punts més negatius de la capital.
Segons els resultats dels estudis de mercat de l'Observatori Turístic 'Mercat Turístic i Palma Comercial', el turista d'aquesta època és "reincident", presenta una probabilitat de tornar "molt alta", i, a més, el seu nivell de satisfacció és d'un notable alt.
Tot i això, en comparació de les persones que van visitar Palma durant la mateixa època del 2009, s'ha constatat una "lleugera disminució" en el nombre de nits d'estada, així com que hi ha menys turistes que contracten mitja pensió (en benefici de l'allotjament i esmorzar o només allotjament).
El perfil del visitant de Palma dels últims tres mesos de l'any és d'un home alemany d'entre 45 i 50 anys, si bé el turisme espanyol és de major edat que la resta de viatgers, ja que es tracta d'una època de l'any que coincideix amb els viatges socials. En aquest sentit, també destaca que mentre els estrangers acostumen a venir a la ciutat amb amics, els espanyols ho fan en parella.
A més, l'estada mitjana a Palma és d'una setmana, període que és lleugerament superior entre els turistes espanyols. El principal motiu de la visita és de vacances, a causa de la idea del bon clima de la ciutat. Tot i això, l'activitat més comú és anar a comprar i els monuments o enclavaments més visitats són, per aquest ordre, la Catedral, l'Ajuntament i la Llotja.
TURISTES "COMPROMESOS"
El director tècnic de l'empresa d'Investigació de Mercats Quota Research, José Luis Delmas, ha remarcat que el turista de Palma està "compromès" a causa dels nivells que presenta pel que fa a repetició del viatge, recomanació i predisposició a tornar.
En relació amb el despesa mitjà dels visitants, el gerent del Imtur, Pedro Oliver, ha indicat que ha crescut un 15,5% en relació amb l'any 2006, fins a 130 euros. A més, els alemanys són els que disposen d'un major pressupost (quatre vegades més elevat que el dels espanyols) i ho gasten, sobretot, en bars i restaurants, mentre que els britànics ho fan en compres i restaurants.
D'altra banda, l'estudi preveu un apartat sobre la ciutat com destí comercial en què s'analitza les compres dels turistes i dels residents. Així, no s'han detectat diferències entre els hàbits de compra d'uns o altres, a excepció que les persones que viuen a Palma presenten un major ús d'establiments especialitzats.
ZONES DE COMPRES
Les maneres més habituals de desplaçament per a tots dos són l'autobús o a peu, i les zones més comuns per comprar són el carrer Sindicat, el nucli antic, Jaume III i Avingudes, aquesta última és especialment popular per als residents. A més, els comerços són elegits fonamentalment pel preu, i la zona per la seva oferta i varietat.
Pel que fa a l'oferta d'establiments, quatre de cada deu són accessibles a persones de mobilitat reduïda i gairebé la meitat "veuen malament el negoci en el futur" a causa de com els ha anat fins ara per les conseqüències que està tenint per a ells la crisi econòmica.
Aquests comerços individuals tenen un client majoritàriament nacional, i, normalment, tenen treballadors fixos homes. A més, tenen un horari d'atenció partit i obren els dissabtes, tot i que només al matí.