El Govern insta als menors de 30 anys d'Eivissa que s'impliqui en les accions en matèria de joventut

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 28 marzo 2008 18:36

EIVISSA, 28 de Març (EUROPA PRESS)

La Direcció General de Joventut, dependent del Govern, va instar avui la població d'entre 13 i 30 anys que s'impliqui en les accions emparades en el marc del programa 'Joventut en Acció' que es desenvoluparà fins a 2013, i que comprèn un complet ventall d'actuacions encaminades a la seva participació activa en la construcció d'Europa.

Segons va explicar, en declaracions a Europa Press, la responsable d'aquest pla, María Caldentey, en el cas de les Pitiüses serà dijous que ve 3 d'abril quan se celebri un curs a la seu del Consell Insular d'Eivissa on s'adonarà del suport financer a projectes i de les oportunitats per a noves cooperacions a la Unió Europea i fora d'aquesta que oferta.

La cita serà de 16.00 a 21.00 hores i a la mateixa estan convocats no només universitaris sinó també i de manera molt especial persones amb menys oportunitat en els àmbits, social, econòmic, de salut, discapacitats amb problemes educacionals, diferències culturals i obstacles geogràfics. Precisament, en aquest últim punt s'engloba a la totalitat dels joves d'Eivissa i Formentera pel seu doble i triple insularitat.

Aquest programa creat per la Comissió Europea preveu participar a través de cinc accions de formació, intercanvi, voluntariat, iniciatives o diàleg estructurat que, segons va exposar Caldentey cal publicitar "perquè els joves sàpiguen d'existència i fomentar una participació més alta". En el cas de les Pitiüses va elevar la necessitat que aquesta s'incrementa "ja que són fins ara les illes amb menor nombre de sol·licituds".

Unes jornades informatives, que ja s'han començat a impulsar a Mallorca, i que pretenen segons el seu responsable donar a conèixer les propostes de les quals es nodreix el programa"Joventut en Acció", que es posa en marxa aquest any, a col·lació de totes les iniciatives europees positives aplicades a les illes des dels anys 90.

Contenido patrocinado