L'Aeroport de Palma tindrà una Oficina d'Atenció al Consumidor per als usuaris del transport aeri

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 8 julio 2009 20:15

PALMA DE MALLORCA 8 Jul. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Salut i Consum, Vicenç Thomàs, ha anunciat avui la posada en marxa d'una Oficina de Coordinació d'Atenció al Consumidor en el transport aeri que estarà ubicada a l'Aeroport de Palma. Es tracta d'un projecte pilot que ha realitzat el Govern balear amb la col·laboració de l'Institut Nacional de Consum.

Així ho va donar avui a conèixer Thomàs durant la inauguració d'un fòrum de participació ciutadana i institucional on es posen en comú i debaten les actuacions que desenvolupa la Direcció General de Consum per complir l'objectiu primordial d'augmentar la protecció de les persones consumidores.

Així, Thomàs ha recordat que una de cada cinc reclamacions de les més de 5.000 presentades durant el 2008 a les Illes davant de la Direcció General de Consum és conseqüència dels serveis relacionats amb el transport aeri. Per aquest motiu, s'han desenvolupat una sèrie de mesures per aconseguir uns majors nivells de col·laboració entre les empreses del sector, l'administració per millorar la informació, la resolució de conflictes i les actuacions d'inspecció.

D'altra banda, el conseller ha destacat que Balears ha estat pionera en la posada en marxa d'instruments previstos en la legislació, com és dictaminar en els expedients sancionadors la reposició del ben alterat. Alhora, des de la inspecció de Consum s'han desenvolupat actuacions en la facturació dels aeroports, a més de controls en la venda de passatges per internet i en la publicitat associada a aquestes transaccions.

També s'han instal·lat en els aeroports i oficines de turistes els Punts Telemàtics d'Atenció al Consumidor Europeu, fet que suposa una major accessibilitat dels turistes i residents en l'administració de Consum. D'altra banda, amb la Direcció de l'aeroport de Son Sant Joan, Consum realitza una tasca de mediació que té la participació de les principals companyies aèries per millorar la informació i el bon tracte als usuaris, a més de la resolució de conflictes a través de l'arbitratge de Consum.

Durant el Consell de Consum, el director general de Consum, Diego González, ha explicat les actuacions realitzades en matèria de la liberalització del mercat de subministrament d'energia elèctrica i de gas que va entrar en vigor el passat dia 1 de juliol. També ha informat de l'esborrany del decret que regularà els drets d'informació dels usuaris de serveis de centres d'ensenyament que imparteixen ensenyaments no reglades.

El futur decret, una vegada aprovat, obligarà als centres a subministrar informació al públic on s'especifiqui que els ensenyaments que imparteixen no condueixen a l'obtenció d'un títol oficial, el tipus de diploma que s obtindrà, tot fent constar que en cap cas es tracta d'un títol amb validesa acadèmica plena o professional i el preu i condicions de pagament del curs, inclosos tots els conceptes.

Respecte al finançament dels cursos, el decret exigirà que els centres hagin d'informar l'usuari que la ineficàcia del contracte d'ensenyament suposarà la resolució del contracte de finançament concertada per pagar els estudis.

Contenido patrocinado