SAVE THE CHILDREN - Archivo
MADRID, 23 May. (EUROPA PRESS) -
El Govern organitza els propers dies 28 i 29 de maig a Palma la Tercera Conferncia Internacional sobre Escoles Segures, en la qual l'ONU, Governs i societat civil analitzaran la situació de seguretat d'escoles i universitats a zones de conflicte.
Segons les xifres que maneja el Govern espanyol, entre 2013 i 2017 s'han produt més de 12.700 agressions i atacs indiscriminats i deliberats a escoles i universitats, així com contra estudiants i personal.
Organitzant aquesta cita, el Govern vol manifestar el seu compromís amb la Declaració sobre Escoles Segures de la qual formen part ja 87 Estats des de la seva posada en marxa a la Primera Conferncia celebrada a Oslo el 2015.
De fet, Espanya ha impulsat avanos a les diferents agendes de protecció de civils promovent resolucions del Consell de Seguretat de Nacions Unides i de l'Assemblea General, i altres iniciatives.
D'aquesta manera, Espanya vol consolidar-se com a referent internacional i en el si de l'ONU en l'mbit del respecte i promoció del Dret Internacional Humanitari, un rea en el qual el Govern ja va posar el focus durant l'última presncia d'Espanya en el Consell de Seguretat, en el bienni 2015-2016.
La Conferncia de Palma, organitzada per Espanya en
collaboració amb Argentina, Noruega i la GCPEA (Global Coalition to
Protect Education under Attack), comptar amb representants d'alt nivell de Nacions Unides i d'alguns dels pasos els sistemes
educatius dels quals s'estan veient afectats pels conflictes o situacions d'inseguretat crítica, fins a unes 300 persones.