PALMA DE MALLORCA, 21 May. (EUROPA PRESS) -
La Universitat de les Illes Balears (UIB) acollir aquest dimecres el seminari 'SOS: La nacra, una espcie en perill d'extinció', organitzat per l'Institut d'Investigació Agroambiental i d'Economia de l'Aigua (Inagea), que reunir experts nacionals i internacionals.
Segons ha informat la UIB, l'objectiu és conixer les causes de l'esdeveniment de mortalitat massiva (MME) de la nacra, Pinna nobilis, el mollusc més gran del Mediterrani, i establir protocols d'actuació per fer-li front.
Des de la UIB han explicat que la nacra est en perill "crític" d'extinció, degut a una malaltia que provoca la mortalitat de prcticament el 100 per cent de les poblacions all on es detecta.
A més, és una espcie endmica i, per tant, recuperar les poblacions és impossible a partir d'exemplars procedents d'altres rees, "la qual cosa fa més dramtica la seva més que probable extinció immediata".
Actualment, la dolncia s'estén per tota la conca mediterrnia i té els mateixos efectes "catastrfics" a la mar oberta en totes les localitzacions, des d'Almeria fins a Turquia i Grcia. A Espanya, només queden poblacions vives al Delta de l'Ebre i al mar Menor, i poblacions en captivitat a dos centres d'investigació.
Durant el seminari, exposaran els seus resultats recents la investigadora del Departament d'Aigües Marines i Continentals centre d'aqüicultura Irta, Patricia Prado; l'investigador responsable del Departament de Producció de l'Ifapa, José Ignacio Navas; la biloga molecular Montserrat López i l'investigador del Centre d'Investigacions Mariñas de la Xunta de Galícia i expert en patologia de molluscs, Antonio Villalba, entre uns altres.