MADRID 12 Feb. (EUROPA PRESS) -
La consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, ha assegurat avui que la delegació balear que acudirà a Brussel·les la tercera setmana de febrer per exposar la condició insular de les Balears a la Unió Europea, tot i que també s'abordarà la possibilitat que la comunitat rebi més fons en matèria energètica.
A més, va detallar també que es mantindran contactes sobre la Directiva Europea de Serveis --coneguda com a 'Directiva Bolkenstein'-- sobre la seva repercussió en els comerços, una àrea segons la seva opinió que requereix "responsabilitat".
La consellera ha explicat que Balears reivindicarà que les illes se'ls reconegui la seva condició de comunitat "fronterera" i la densitat d'habitants que presenta l'arxipèlag. "En definitiva, reivindicar el que nosaltres entenem que ens correspon", ha afegit .
En declaracions als mitjans de comunicació després d'acudir al Saló Internacional de la Moda de Madrid (SIMM), la consellera va detallar que el Govern va a fer un "desplegament sense precedents" a la UE, amb els titulars de tres conselleries i estant pendent encara si acudirà el president Francesc Antich.
Durant la mateixa, els consellers s'entrevistaran amb els comissaris europeus d'Economia i Política Regional, Joaquín Almunia, i Danuta Hubber, respectivament, amb motiu de la celebració del Dia de les Balears a Brussel·les, en què es difondrà la cultura balear a la ciutat.
L'objectiu del Govern és que la Comissió Europea destini anualment a l'arxipèlag un finançament de 35 euros per habitant per aquest concepte, que se sumarien als 15 euros per càpita que ja destina la Unió Europea mitjançant els Fons Europeus de Desenvolupament Regional (Feder). Així, les illes, que tenen 1,07 milions de ciutadans, passarien a rebre 50 milions d'euros, respecte dels 15 milions actuals.
Finalment, ha confiat que les reunions que mantenen el president del Govern i el conseller d'Economia, Hisenda i Innovació, Carles Manera, amb el Govern espanyol per concretar inversions donin els seus fruits.