PALMA DE MALLORCA, 11 May. (EUROPA PRESS) -
El president del Partit Popular (PP), José Ramón Bauzá, s'ha compromès a destinar a les àrees d'educació, sanitat i benestar social els mateixos recursos que va invertir l'Executiu del Pacte en el primer any de legislatura, així com a "incrementar les partides durant els anys següents". Per al líder 'popular', "no és possible anar reduint cada vegada aquestes partides".
El candidat a la presidència del Govern ha visitat la residència d'ancians de Can Carbonell, a Marratxí, on ha garantit que "el PP donarà als Serveis Socials la importància que tenen i treballaran des de tots els departaments i conselleries per millorar la qualitat de vida de totes les persones que pateixen alguna discapacitat o es troben en situació de dependència o en risc d'exclusió social".
Bauzá ha proposat polítiques i programes destinats a la formació en el sector social com un dels jaciments d'ocupació en auge. A més, els 'populars' pretenen "millorar la coordinació entre totes les administracions i els agents implicats per guanyar en eficàcia".
A més, el líder 'popular' ha remarcat que per al PP "no hi ha millor política social" que la creació de llocs de treball, ja que, "recuperant l'ocupació, també s'enfortirà el sistema de benestar". "És urgent apostar per polítiques efectives que afavoreixin i potenciïn el foment de l'ocupació així com la inserció laboral", ha subratllat.
D'aquesta manera, Bauzá ha advocat per millorar la coordinació entre totes les administracions per evitar duplicitats, i per a això crearà una Finestreta Única d'informació que faciliti l'assessorament en matèria d'afers socials. El candidat, en aquest punt, ha considerat necessari donar un impuls a la dependència i amb aquest objectiu fomentarà programes per ajudar a les famílies amb persones dependents o amb discapacitat.
Entre d'altres de les mesures anunciades, Bauzá s'ha compromès a continuar amb la millora de la xarxa d'inclusió social, en col·laboració amb les administracions insular i local, atenent a les necessitats i diferents perfils de les persones usuàries, amb una especial atenció a les persones amb problemes de salut mental.
Alhora, facilitarà la incorporació sociolaboral de les persones en procés de reinserció i rehabilitació de drogodependències, i treballarà de manera conjunta amb les entitats del Tercer Sector i entitats socials, a les quals, ha dit, garantirà agilitat i estabilitat en els projectes i serveis.