Alcover destaca que Palma és la vuitena capital de província "més barata" pel que fa a impostos

El PP reclama disminució de la pressió fiscal quan està en l'oposició però incrementa els impostos quan governa, segons el regidor

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 7 diciembre 2010 20:19

PALMA DE MALLORCA, 7 Dic. (EUROPA PRESS) -

El regidor d'Hisenda de l'Ajuntament de Palma, Andreu Alcover, ha contestat al PP que Palma és la vuitena capital de província "més barata" pel que fa a impostos i, a més, ha remarcat que són els municipis balears en els quals governa aquest partit on s'ha incrementat més la pressió fiscal.

Després que el partit liderat a Balears per José Ramón Bauzá critiqués l'augment dels impostos municipals de Béns Immobles, Circulació, Activitats Econòmiques, Construcció i Plusvàlua Municipal portat a terme durant aquesta legislatura per sobre de l'índex de preus de consum (IPC), el regidor d'Hisenda ha remarcat, en declaracions a Europa Press, que les localitats de l'illa en les quals governa el PP, l'IBI s'ha "més que ha duplicat".

En aquest sentit, ha destacat que, per exemple, a Marratxí, on governa Bauzá, s'ha incrementat en més d'un 142% l'IBI des del 2007, mentre que l'IAE ha augmentat un 83% "només el primer any". L'IBI també va pujar en localitats com Calvià o Llucmajor, on ha crescut sobre un 90%, segons apunta.

Així, ha criticat que el PP reclami disminució de la pressió fiscal quan està en l'oposició, i que després, quan està en el govern augmenti els impostos. Alcover ha posat èmfasi que Palma continua i han estat on menys impostos es paguen ja que "fa dos anys que es van congelar tots els impostos" i l'equip de govern ha renunciat a fer una revisió cadastral, ha recordat.

Alcover, qui ha titllat als 'populars' de "mentiders" per les dades aportades aquest dimarts durant la roda de premsa, ha explicat que es van trobar "gairebé al màxim" l'Impost de Construcció al començament de l'actual legislatura, per la qual cosa no ho han incrementat "ni una centèsima" des de l'any 2007.

Pel que fa a l'Impost de Circulació, ha indicat que van portar a terme un augment menor a l'IPC. Tot i això, ha explicat que hi ha alguns vehicles, com les furgonetes dels autònoms, que paguen menys que durant el 2007, alguna cosa que també ocorre amb l'IAE que, com va per carrers, els polígons industrials han de desemborsar una quantitat inferior a la de quan governava el PP a la ciutat.

Cal assenyalar que les dades aportades pel PP aquest dimarts es basen en un informe elaborat per l'Agència Tributària de Madrid, que compara la pressió fiscal de 52 capitals de província.

Contenido patrocinado