PALMA DE MALLORCA, 27 Ago. (EUROPA PRESS) -
Balears ha estat la Comunitat Autònoma que ha rebut un major despesa dels turistes el juliol, amb a prop de 1.800 milions d'euros, cosa que representa una millora interanual del 12,5%, trencant amb la mala ratxa que va començar l'abril del 2009, segons les xifres proporcionades avui per l'Enquesta de Despesa Turístic (Egatur) elaborada per l'Institut d'Estudis Turístics del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.
La despesa mitjana per turista a l'arxipèlag s'ha situat en 119 euros, un 8,9 % més que el juliol del 2009, i un 32 % més que la despesa mitjà en el conjunt espanyol. Així, les illes han estat la segona comunitat autònoma en despesa mig diari per turista, sol superada per Madrid, on els visitants van gastar el juliol una mitjana de 129 euros al dia.
Alhora, l'enquesta posa de manifest que en aquest mes, la despesa mitjà per persona ha crescut un 3 % a l'arxipèlag, fins a 1.045 euros, un 14,7 % més que la despesa mitjà estatal, situat en 911 euros.
Pel que fa a la despesa acumulada entre els mesos de gener i juliol, a Balears ha arribat als 4.767 euros milions, un 4,3 % menys que en el mateix període de l'any passat. La despesa mitjà per turista es va situar en 924 euros (-2%) mentre que la despesa mig diari ha arribat als 109 euros, un 3,5% més.
Balears ha estat durant els primers set mesos de l'any la tercera comunitat a rebre un major despesa de turistes, per darrere de Catalunya (5.881 milions d'euros) i Canàries (4.978 milions d'euros).
D'altra banda, Catalunya, amb una despesa de 1.400 milions d'euros ha estat la Comunitat autònoma amb major creixement el juliol, amb un augment del 16,6% respecte al mateix mes de l'exercici passat.
Andalusia també ha rebut major volum de despesa, gràcies a l'increment de la despesa dels turistes nòrdics, amb un augment del 5,4%, fins a 900 milions.
Per contra, les altres comunitats principals, Canàries, Comunitat Valenciana i Comunitat de Madrid, van presentar retrocessos en el volum de despesa rebut a causa d'en gran part al pitjor comportament del mercat francès.
Pel que fa al tipus d'allotjament, la despesa dels turistes que es van allotjar en hotels ha crescut un 10,8% el juliol, mentre que el dels quals van optar per un altre tipus d'allotjament ha reculat un 6,2%, especialment el dels turistes que van acudir a habitatge pròpia.
Per la seva banda, la despesa dels turistes amb paquet turístic ha crescut un 13,1%, mentre que el que no van recórrer a aquesta forma de viatge romandre gairebé invariable.
CONJUNT DEL PAÍS
En el conjunt del país la despesa dels turistes internacionals ha arribat als 27.106 milions d'euros en els set primers mesos de l'any, cosa que representa un lleuger increment del 0,9% respecte al mateix període de l'exercici precedent.
La despesa mitjà per turista en els set primers mesos de l'any ha pujat un 1,4%, fins a 906 euros, mentre que la despesa diari per visitant ha crescut un 3,5%, fins a 96 euros.
El juliol, la despesa total dels turistes estrangers ha augmentat un 3,7%, fins a 6.334 milions d'euros, el tercer incrementi mensual consecutiu.
En aquest mes, la despesa mitjà per persona es va retallar un 0,7%, fins a 911 euros, mentre que la despesa diària ha arribat als 90 euros, amb una pujada del 0,9%.
La despesa total dels principals mercats emissors va millorar a l'últim mes, moderant-se la caiguda de la despesa dels turistes britànics fins al 3,4%, el més sota dels últims mesos, mentre que el dels alemanys ha registrat un creixement del 6%, que li va portar a ser el major contribuent a l'augment general del mes.
França ha registrat un retrocés de l'1,9%, perjudicat per la vaga de controladors al país francès, que va afectar a les arribades d'avió, mentre que els països nòrdics van mostrar un avanç de l'11,2%. Entre la resta de mercats emissors, cal destacar el bon comportament de Països Baixos i dels mercats llunyans.