AMPL.-Debat.-Antich invita al PP a entrar a la Taula de Turisme i demana que aquest àmbit sigui considerat tema d'Estat

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: martes, 21 octubre 2008 16:16

PALMA DE MALLORCA, 21 d'octubre (EUROPA PRESS)

El president del Govern, Francesc Antich, va emplaçar avui al Partit Popular a integrar-se a la Taula de Turisme, responent a una petició realitzada per la presidenta d'aquest partit, Rosa Estaràs, i en aquest sentit va considerar que el turisme hauria de ser tractat com una qüestió d'Estat, allunyada de picabaralles i bronques polítiques.

Així ho va anunciar Antich durant el Discurs que va pronunciar sobre l'Estat de l'Autonomia, que va arrencar a les 11.05 hores al Parlament balear. Així, el president va reafirmar la voluntat d'aquest Executiu d'aproximar-se a l'únic partit a l'oposició, per anar de la mà en les polítiques més importants per a la comunitat, una posició que ha mantingut des del començament de la legislatura.

Va emfatitzar que la incorporació del PP a la Taula de Turisme s'uneix a la "sintonia d'objectius i d'esforços entre el sector públic i privat" i a la "coordinació entre les diferents administracions".

Un exemple d'aquesta coordinació, va matisar Antich, és el Consorci de la Platja de Palma, del qual la seva màxima responsable n'és l'ex consellera de Treball, Margarida Nájera. Fa poc, el ministre d'Indústria, Miguel Sebastián, va anunciar a Palma que el gruixut de les inversions per a aquest projecte d'embelliment d'aquesta zona del litoral balear no arribaran fins a 2010. La Platja de Palma és, precisament, un projecte al voltant del qual el sector turístic reclama celeritat i materialització de les promeses.

Antich va assegurar que en la conjuntura econòmica actual, "ja no val improvisar més". Tenim la responsabilitat, va recalcar, de "preveure les exigències del turisme dels pròxims 50 anys". El mateix succeeix, va afegir, amb el Pla de Dinamització de Menorca, d'Eivissa i de Formentera, i alhora va posar èmfasi en el Pla Renove del Govern d'Espanya, dirigit a la "transformació qualitativa de l'oferta turística", i al qual el Ministeri invertirà 400 milions d'euros per a les diferents CA.

Dins aquesta bateria d'inversions, que no va quantificar quantes n'arribaran a Balears, va assegurar que l'Estat assumirà els interessos dels crèdits per renovar els establiments turístics. En aquest punt, va expressar el desig del Govern per implicar ajuntaments i Consells per tal "d'agilitar" la tramitació de les llicències de projectes "estratègics per a la nostra economia i que creen inversió i ocupació".

Antich va abordar un altre dels temes clau en matèria turística, com és la preocupació del sector per la forta estacionalitat, i sobre aquesta qüestió va assegurar que el Govern treballa per prolongar la temporada i aconseguir que les Illes "siguin pioneres" en la recepció del turisme social europeu, format per un mercat de més de 100 milions de persones que contribuiran, va assegurar, a mantenir "actives" les zones turístiques en temporada baixa i a crear ocupació.

El president es va referir també a la creació del consorci per a la regulació de places turístiques fora d'ordenació, que farà aflorar més de 12.000 places turístiques a Mallorca i permetrà "reordenar l'oferta" i generar uns "ingressos" que el Govern invertirà en la millora de les zones turístiques madures. L'acció coordinada del Govern, el Consell de Mallorca i els empresaris i treballadors del sector garantiran, va afirmar, l'èxit del procés.

Parell concloure, Antich va advocar per la potenciació del turisme hoteler, com element bàsic per a la reordenació del sector, en entendre que, a diferència del turisme residencial, incideix en l'economia productiva, és més respectuós amb el territori i cera llocs de treball.

Contenido patrocinado