AMPL.- Meliá [Hotels] Internacional guanya 8 milions d'euros en el primer semestre, un 40,7% menys

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 29 julio 2011 14:24

MADRID, 29 Jul. (EUROPA PRESS) -

La cadena hotelera balear Meliá Hotels Internacional ha registrat en els sis primers mesos de l'any uns beneficis per valor de 8 milions d'euros, fet que suposa un retrocés del 40,7% respecte al mateix període de l'exercici passat, quan va guanyar 13,5 milions, segons ha informat la companyia en un comunicat.

Aquest retrocés dels beneficis obeeix sobretot als efectes negatius dels tipus de canvi i a les diferències en la generació de plusvàlues, ha destacat l'hotelera. Tot i això, descomptant aquests efectes, Meliá hauria guanyat 16 milions d'euros, un 18,5% més.

La xifra de negoci semestral va arribar als 620,4 milions d'euros, cosa que representa una millora del 6,8% respecte al mateix període de l'exercici passat, quan va ingressar 581 milions.

El benefici operatiu va millorar un 20,4% en el semestre, fins a 58,3 milions d'euros, mentre que el benefici brut d'explotació (Ebitda) va arribar als 104,8 milions d'euros, un 8% més.

La companyia destaca la bona evolució del seu negoci hoteler en el semestre pel favorable entorn de la indústria, la gestió dels seus ingressos i la política de diversificació internacional, que ha rebaixat l'exposició dels seus resultats a l'anomenat 'risc-país'.

Els mercats que millor van evolucionar en el període han estat ciutats europees d'Alemanya i França, els 'resorts' espanyols i l'Amèrica Llatina i Carib, que acumula els majors creixements tant en el sector de vacances com de congressos.

TERCER TRIMESTRE POSITIU,

La companyia, que ha registrat una millora del RevPar --ingressos per habitació disponible-- del 9,1%, preveu un tercer trimestre "positiu" tant en ocupació com en preus, "compensant fins i tot la debilitat de la demanda domèstica, en el cas d'Espanya".

Pel que fa a les previsions per al final de l'exercici i començament de 2012, la companyia estima una continuïtat del creixement per a l'Amèrica Llatina i Carib, especialment en marques de luxe i tant en segment de vacances com de reunions, congressos i incentius, un sector que creix també en les ciutats europees.

A curt termini, cobraran importància les noves propietats en Platja del Carmen (Mèxic), pel ressorgiment del turisme a Cancún, i a Londres, gràcies a la celebració de la cita olímpica en 2012, de la qual Meliá espera treure partit posicionant de manera "veloç" el seu nou establiment a la ciutat britànica dissenyat per Foster & Partners.

Pel que fa a la seva estratègia internacional, Meliá va signar en el semestre 11 nous hotels que representen 2.346 noves habitacions. la companyia manté 32 establiments en procés d'incorporació, el 84% fora d'Espanya, amb 8.203 habitacions.

La cadena hotelera segueix prioritzant les inversions amb fórmules poc intensives en capital, com contractes de gestió, arrendament i franquícia, que representen el 87% de les incorporacions. També aposta per l'expansió internacional a través d'aliances i 'joint ventures' com les existents amb la xinesa Jin Jiang, la nord-americana Windham i la fa poc signada amb Evertaas.

A més, informa de la seva futura entrada en la gestió de nous resorts en destinacions tan populars com Sicília, L'Algarve (Portugal), Natal (el Brasil), Costa Rica, Cap Verd, Zanzíbar (Tanzània) o Dubai. La cadena ha anunciat aquesta mateixa setmana la incorporació d'un hotel a Bulgària i acaba de signar un nou establiment a Gènova (Itàlia).

Contenido patrocinado