AMPL.- Uns 60 treballadors de l'Aeroport d'Eivissa es concentren contra la privatització d'AENA

Actualizado: viernes, 17 diciembre 2010 15:45

Milers de treballadors d'AENA es concentren en tots els aeroports contra la privatització de l'ens


EIVISSA/MADRID, 17 Dic. (EUROPA PRESS) -

Al voltant de 60 treballadors de l'Aeroport d'Eivissa s'han concentrat a les 10.30 hores a la terminal de sortides de l'aeròdrom per expressar el seu rebuig a la privatització del 49% d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA). Una concentració que s'ha repetit en la majoria dels aeroports espanyols.

Els treballadors han estat convocats pels sindicats UGT, CCOO i USO, i han mostrat la seva disconformitat amb la mesura adoptada pel Govern central al crit d'"AENA no es ven!".

Els sindicats han repartit entre els usuaris de l'aeroport fulls informatius en les que, sota la següent pregunta: "Com t'afectarà la privatització d'AENA?", els informaven dels quals, segons la seva opinió, seran les "possibles conseqüències" d'aquesta mesura governamental.

Entre les quals hi ha es troba l'encariment dels bitllets d'avió, per l'alça de les taxes aeroportuàries; la disminució de connexions aèries, al competir uns aeroports amb altres per atreure passatgers i la disminució dels nivells de seguretat aeronàutica fins ara exigits.

"Invertir en seguretat és car", postil·len els representants sindicals en aquest full informatiu. També denuncien que, amb la privatització, es produirà l'"obsolescència de les infraestructures", així com una "dràstica disminució de la inversió" en elles.

Amb això, els sindicats preveuen també la desaparició dels aeroports "poc rendibles" i recorden als passatgers que empreses com Telefónica, Trasmediterránea, Correos, Endesa, Iberia o RTVE (Ràdio Televisió Espanyola) "també eren públiques i ara són privades".

"Ha percebut vostè com usuari algun avantatge de la seva privatització", interroga finalment als usuaris. El secretari general d'UGT a les Pitiüses, Diego Ruiz, ha lamentat que el Govern ha anunciat la seva intenció de privatitzar AENA "precipitadament i sense negociar amb els treballadors".

La plantilla d'AENA a Eivissa puja a uns 250 treballadors, dels quals al voltant de 30 són fixos discontinus i, segons el president del comitè de CCOO a l'Aeroport, Juan Montilla, "són els que veurien perillar d'una manera més directa els seus llocs de treball" amb la privatització.

CONJUNT DEL PAÍS

A nivell estatal, milers de treballadors d'AENA han secundat les concentracions. CCOO, un dels sindicats convocants, ha assegurat en un comunicat que les concentracions són "el primer avís" al Govern de José Luis Rodríguez Zapatero perquè retiri la seva proposta, ja que, a partir d'ara, si no s'atenen les seves demandes "enduriran les mobilitzacions en defensa d'un servei públic de qualitat".

Per a la FSC-CCOO, la privatització d'AENA "posa en perill milers de llocs de treball", tant directes com indirectes. Per aquesta raó, el sindicat CCOO va fer una crida perquè el PSOE "es posicioni del costat dels treballadors i els usuaris dels aeroports", ja que, "si no, estarien caient en la hipocresia de criticar les polítiques de privatització del PP on aquests governen, com la Comunitat de Madrid, i fent el mateix que ells, quan la competència la té el PSOE, com és el cas d'AENA".

Segons el parer del sindicat, un canvi en el model de gestió només "beneficia" als interessos empresarials "que es volen repartir els beneficis que avui, en un moment de debilitat econòmica, es reinverteixen a millorar la prestació dels serveis als usuaris dels aeroports".

Així, ha advertit que quan la privatització sigui un fet "els perjudicats seran els treballadors, condicions de treball dels quals empitjoraran i els usuaris que hauran de pagar taxes més altes per un pitjor servei".

"La privatització d'AENA va a suposar el tancament de molts aeroports, el que haurà d'explicar-se a la ciutadania i als agents socials i econòmics de les comunitats autònomes afectades i suposarà una reducció de la seguretat, ja que se'n va a primar la rendibilitat davant de la qualitat de les operacions aeroportuàries, i un increment de les taxes com està succeint amb les tarifes elèctriques des de la liberalització del sector", ha afegit.

Finalment, CCOO ha fet una crida a la societat en general i a les institucions autonòmiques i locals en particular a sumar-se a la reivindicació del manteniment de la xarxa d'aeroports com element de cohesió social i territorial de l'Estat, mitjançant el manteniment d'un servei públic d'interès general.