(Ampli).-El Comitè d'Empresa de SFM adverteix de què la falta de seguretat en tren i metro pot provocar accidents

Actualizado: miércoles, 25 junio 2008 16:39

PALMA DE MALLORCA, 25 de juny (EUROPA PRESS)

El Comitè d'Empresa de Serveis Ferrovaris de Mallorca (SFM) va advertir avui de què podrien produir-se incidents en els trens i en el metro de Palma degut tant a la falta de seguretat com la pressió a la qual l'empresa està sotmetent els treballadors. Alhora, el Comitè va denunciar que amb els nous torns impostos per l'empresa no és possible fer els descansos reglamentaris i ha afirmat que els conductors del camió de les escombraries gaudeixen de més descansos que els conductors ferroviaris.

En roda de premsa, el membre del Comitè d'Empresa Francisco García va destacar que la coincidència d'alguns accidents que s'han produït en l'últim any podria deure's a defectes en la fabricació i no a errors humans com afirmava l'empresa.

El representant de la secció sindical CSI-CSIF, Pelayo Carrasco, va destacar que amb la passada legislatura hi havia 27 maquinistes i amb aquesta han augmentat les freqüències dels trens mentre que actualment la plantilla té només 25 maquinistes, per aquesta raó, són "trens que jo no recomanaria agafar", va detallar Carrasco.

D'altra banda, García va criticar que, pel que fa els maquinistes, hi ha deu torns de més de nou hores -de dilluns a divendres-, quatre més de nou hores i 35 minuts i dos torns amb a prop de 10 hores; situació que, segons va explicar el membre del Comitè, és semblant durant els caps de setmana i els festius.

Pel que fa a la reunió que van mantenir ahir amb representants de l'empresa, el membre del Comitè, Ricardo Mas, va sostenir que SFM "ha reconegut" tant la "falta de plantilla" com de "formació" dels treballadors.

Tot i això, Mas va apuntar que proposen un "137 per cent de la plantilla d'alts càrrecs i directius" i una pujada del "113 per cent en personal burocràtic, on segurament col·locaran a qui els dongui la gana". Alhora, va destacar que es tracta d'una plantilla realitzada "a boleo" en què hi ha "un increment de base però no sabem a quins necessitats" respon.

Per aquesta raó, van apuntar com a única solució al conflicte "posar-nos d'acord en els torns" ja que, com empresa pública, "haurien de ser capaços de seure amb els agents socials".

García, qui va qualificar la trobada d'ahir com "el pitjor de tots", va mostrar el seu malestar perquè l'empresa hagi prohibit als treballadors el canvi de torns, un altre factor que, segons la seva opinió, "és motiu d'inseguretat" i pot arribar a provocar "accidents".

En aquesta situació "d'imposició" de torns de treball, els representants del Comitè d'Empresa van posar èmfasi en què "l'únic" que poden fer és la vaga "com crit d'alleujament". Tot i això, en aquest sentit van demanar "perdó als usuaris" que s'hagin pogut veure afectats.

Els treballadors van fer un últim crida a la direcció "perquè es posin les piles o dimiteixen".