MADRID, 10 Ago. (EUROPA PRESS) -
El director general de la policia i la Guàrdia Civil ha reunit aquest matí a Madrid a la cúpula dels dos cossos policials amb l'objectiu d'analitzar els atemptats que va perpetrar ahir la banda terrorista ETA a Mallorca, segons han informat a Europa Press fonts d'Interior.
Deu dies després d'assassinar dos guàrdies civils en Palmanova, els terroristes van fer esclatar ahir tres bombes d'escassa potència en un restaurant, un bar i unes galeries comercials. Els artefactes van esclatar entre les dues i les 18.15 hores.
La primera explosió s'ha produït al restaurant Rigoletta, a la Platja de Can Pere Antoni, pròxima al nucli urbà de Palma; la segona, al bar Enco, poc després de les quatre de la tarda i el tercer artefacte va esclatar a un quart de set en els banys de les galeries comercials subterrànies de la Plaça Major de Palma. Aquesta última detonació va tenir lloc a pocs metres de la seu del PSOE a les illes.
La banda ha fet avisos des de França amb trucades a Ràdio Taxi a Sant Sebastià, als bombers de Santa Ponça i un alt càrrec del Govern d'Andalusia.
Després d'aquests atemptats que anaven dirigits directament contra el sector turístic, el director de policia i Guàrdia Civil, Francisco Javier Velázquez ha convocat aquest matí als principals responsables dels dos cossos amb la finalitat d'analitzar els fets i les dades que disposen les Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat.