Balears compte en 2008 amb 84 banderes blaves que certifiquen la qualitat de les seves platges i ports esportius

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 28 mayo 2008 16:54

MADRID, 28 de maig (EUROPA PRESS)

Balears compte amb 64 platges i 20 ports que han estat guardonades amb la bandera blava per la seva qualitat i preservació del seu entorn que atorga la Fundació Europea d'Educació Ambiental i l'Associació d'Educació Ambiental i del Consumidor, de manera que se situa com la quarta comunitat autònoma amb major nombre de certificacions d'Espanya.

Aquest rànquing està liderat per Catalunya amb 112 banderes blaves entre platges i ports esportius, seguit de Galícia amb 105 distincions i el País Valencià amb 100 certificacions, per tant que aquestes quatre comunitats aglutinen la majoria de guardons emesos aquest any.

Concretament, l'arxipèlag té el 14 per cent del total de banderes blaves emeses aquest any en platges --que puja a 455-- mentre que en el concernent als ports, aquest percentatge ascendeix fins el 27,7 per cent--ja que en 2008 les certificacions avalades arriben a les 72 banderes--.

A més, la superfície estimada que platges que compten amb aquest distintiu de qualitat ascendeix a Balears a 22,4 quilòmetres de litoral, la cinquena comunitat amb major superfície.

Amb això, Balears incrementa en quatre els distintius aconseguits el 2007 --tres referits a platges i un en el concernent als ports esportius--, ja que s'han reconegut 14 nous guardons i s'han retirat 10 dels emesos l'any passat. A més, l'estudi de la Fundació revela que de 46 ports esportius o de categoria mixta existents a l'illa suposen el 15,3 per cent habilitats per tot el país.

A tot espanya i en comparació de 2007 s'han concedit 49 banderes menys, 44 referents a les platges i cinc a ports esportius.

PER MUNICIPIS

Calvià i Manacor són els municipis que tenen major nombre de platges guardonades amb aquest distintiu, amb vuit respectivament. Mentrestant, el municipi menorquí de Ciutadella té amb sis distintius de qualitat, els mateixos que Sant Josep de Sa Talaia (Eivissa). Pollença i Santa Eulàlia des Riu (Eivissa) també presenten quatre banderes blaves en les seves costes.

Contenido patrocinado