Balears destina 1,5 milions per a promocionar-se al Regne Unit després de perdre 130.052 turistes el primer semestre

Actualizado: miércoles, 4 agosto 2010 16:00

Els visitants britànics han baixat un 11,4% entre gener i juny mentre que en el primer semestre del 2009 també s'ha reduït un 4,4%


PALMA DE MALLORCA, 4 Ago. (EUROPA PRESS) -

El Govern, Turespaña i els Touroperadors han destinat 1,5 milions d'euros, repartits a parts iguals, per a una campanya de promoció extraordinària de les Balears entre els touroperadors, les agències de viatges i les aerolínies del Regne Unit, amb la finalitat de recuperar entre agost i octubre, mitjançant les reserves d'última hora a part dels 130.052 turistes d'aquest país que s'han perdut entre gener i juny, en relació amb el mateix període del 2009, fet que suposa un 11,4% menys, després d'arribar a la xifra de 1.140.800 visitants.

Així ho ha anunciat en una roda de premsa la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, qui ha explicat que aquesta campanya de "reforç" es porta a terme des del mes de juliol passat, després de detectar que el visitant del Regne Unit és el que més està endarrerint les seves reserves per viatjar a l'arxipèlag.

D'aquesta manera, es pretén incentivar als turistes del Regne Unit que decideixin reservar els seus viatges amb poques setmanes d'antelació, col·lectiu que representa al 30% del total de visitants d'aquest país.

Per a això, es preveu accions de publicitat de les Balears a la premsa, la ràdio i les televisions del Regne Unit, així com publicitat exterior en els principals aeroports d'aquest país i en les agències de viatges, així com vídeos promocionals, tant a la televisió, com en línia, amb la finalitat d'aconseguir un final de temporada turística amb "més estabilitat".

Fonts de la Conselleria han informat a Europa Press que ja al 2009, la xifra de turistes britànics que van arribar a les illes en el primer semestre s'ha reduït en un 4,4%, el que va suposar 80.400 turistes menys que l'any passat, xifra que s'ha elevat fins a 130.052 visitants menys entre gener i juny del 2010.

El director de Promoció Turística ha atribuït aquest descens en les reserves als efectes del volcà islandès, així com l'increment del valor de l'Euro, en relació amb la lliura, que se n'ha anat devaluant els últims anys, el que es tradueix per als turistes britànics en un major cost per viatjar.

A això, segons ha indicat, cal afegir el fet que, a causa de a la crisi econòmica, han estat molts els britànics que han optat per fer turisme d'interior al seu propi país, convertint-se aquests destins en competidors de les Balears, mentre que, al seu torn, el Mundial de Futbol de Sud-àfrica ha endarrerit els viatges dels anglesos, que han optat per viure aquest esdeveniment al seu país.

Barceló ha detallat que l'esmentada campanya, en què participaran touroperadors, com TUI, i aerolínies, com Easy Jet, està molt centrada a atreure turistes britànics a Mallorca i Eivissa, tenint en compte que Menorca ja té la seva pròpia línia de promoció turística en aquest país per als pròxims tres anys, després d'un conveni signat entre el Consell i la Federació Hotelera amb els principals touroperadors anglesos i alemanys.

CONNECTIVITAT AÈRIA A L'HIVERN

La consellera ha ressaltat que aquest tipus de campanyes de promoció pretenen garantir la connectivitat aèria de les Balears amb el Regne Unit i Alemanya durant els mesos d'hivern per a desestacionalitzar l'activitat turística i, per tant, allargar la temporada.

Per la seva banda, la directora de l'Agència de Turisme de les Balears, Mar Guerrer, ha explicat que en aquest objectiu de garantir la connectivitat durant els mesos d'hivern s'emmarca la connexió directa que té previst posar en marxa British Airways entre el London City Airport i Palma i Eivissa, amb la finalitat d'atreure a executius del Regne Unit.

D'altra banda, Guerrer ha precisat que la iniciativa de promocionar Mallorca i Eivissa al Regne Unit no és una campanya d'imatge, sinó que el que es pretén és que es tradueixi en vendes de viatges, de de cara a agost, setembre i octubre.

Així, ha indicat que després d'acordar-lo amb l'Oficina de Turisme a Londres, s'ha adaptat el missatge de promoció al mercat britànic, de manera que es posarà en valor els productes de les Balears, com ara el sol i la platja, la naturalesa o el ciclisme.