Balears va invertir en els 9 primers mesos de 2009 en mitjans publicitaris un 9,6% més que en el mateix període de 2008

Actualizado: lunes, 28 diciembre 2009 17:57

PALMA DE MALLORCA, 28 Dic. (EUROPA PRESS) -

La inversió feta en mitjans publicitaris entre gener i setembre del 2009 a Balears ha augmentat un 9,6% respecte al mateix període del 2008. Així es conclou en les dades presentades avui per la consultora Mig Públic (www.mediopublico.com) sobre les inversions publicitàries de les Administracions Públiques en els primers nou mesos de l'any.

A nivell nacional, la inversió feta en mitjans publicitaris entre gener i setembre del 2009 pel conjunt de les Administracions Públiques espanyoles s'ha reduït un 25,5%, accelerant-se la tendència baixista que ha començat a començament del 2008.

Així, entre gener i setembre del 2009, la inversió publicitària de les Administracions Públiques en mitjans de comunicació ha arribat als 178,9 M€ respecte dels 240,1 M€ en el mateix període del 2008. Això suposa una caiguda de dos punts més que no s'ha produït el 2008 (-22,2%) respecte a 2007 durant el mateix període.

L'Administració Autonòmica segueix sent líder en volum d'inversió publicitària, amb 73,2 M€, tot i que l'Administració General de l'Estat retalla distàncies amb una inversió de 70,5 M€. Les Administracions Locals i les Provincials van invertir 28,8 M€ i 6,3 M€, respectivament.

És també l'Administració Autonòmica la que protagonitza la major retallada en les seves inversions en mitjans publicitaris durant els primers nou mesos de l'any respecte al mateix període de l'any passat (-31,5%). Li segueixen les Administracions Locals amb una retallada del 25,7%, i l'Administració Provincial (-23,5%). Per part seva, l'Administració General de l'Estat, que el 2008 ha estat la que més va reduir les seves inversions, és ara la més moderada (-18,1%).

MIX DE MITJANS

D'altra banda, la Televisió i la Premsa són els mitjans de comunicació que més inversió publicitària han perdut entre gener i setembre del 2009. La pèrdua de tots dos representa el 73% de la pèrdua total d'inversió publicitària. Tot i les retallades (-25,1% a la Televisió i -26,1% en Premsa), tots dos segueixen sent els principals mitjans de comunicació en els quals inverteix el sector públic, amb inversions de 65,2 M€ a la Televisió, i 63,5 M€ en Premsa.

Els següents llocs del rànquing els ocupen la Ràdio (29,2 M€ amb una retallada del 15,1%), Publicitat Exterior (9,9 M€ i 45,5% de descens), revistes (6,3 M€ i retallada de 21,5%), Dominicals (2,6 M€ i -17,8% de descens), internet, (1,3 M€ i retallades d'1,2%) i Cinema (0,6 M€ i descens de 64,3%).

De la mateixa manera que el 2008, internet és el mitjà que menys decreix (-1,2%), situant-se ja per davant del Cinema en inversió publicitària.