PALMA DE MALLORCA 7 Jun. (EUROPA PRESS) -
El futur president del Govern balear, José Ramón Bauzá, ha subratllat que, abans de determinar la seva "estratègia política" en matèria econòmica, ha de conèixer el resultat de les auditories que ha sol·licitat que es realitzin en totes les institucions de la comunitat, amb l'objectiu de conèixer l'estat real dels comptes de l'Executiu autonòmic.
Així ho ha destacat Bauzá en declaracions als mitjans després de concloure el solemne acte de constitució del nou Parlament, en què ha jurat el càrrec com a diputat.
"El primer i el més important és saber quin és el resultat de les auditories que demanaran en totes les institucions per veure l'estat real dels comptes. I a partir d'aquí és quan es determinarà l'acció d'estratègia política".
Preguntat sobre si posa en dubte els comptes que ha ofert el Govern anterior, Bauzá ha contestat que ell "simplement" el que vol és "escoltar l'informe de l'auditoria, que és el que no dóna lloc a dubtes", i alhora ha postil·lat que el que al seu partit li "arriba" és que els proveïdors tenen dificultats per cobrar els seus serveis i que hi ha "dubtes" pel que fa al pagament de les nòmines dels funcionaris de la comunitat.
"Per posar un tractament cal fer un bon diagnòstic i el millor diagnòstic només es pot fer amb les proves clíniques i analítiques. Ara estem en aquesta fase, a tenir les proves i analítiques que només es poden saber amb l'informe de les diferents auditories a les diferents institucions", ha insistit Bauzá.
Pel que fa al començament de la nova legislatura, el 'popular' ha assenyalat que ha demanat a tots els membres del seu grup parlamentari que han de "treballar molt". "La ciutadania i la societat té una il·lusió dipositada i una esperança en nosaltres i no els podem defraudar", ha emfatitzat.
"Hem d'actuar amb molt sentit comú, amb criteri d'austeritat, des del carrer, dia a dia, escoltant a tot el món i fent exactament el mateix treball que hem fet des de l'oposició, amb molta humilitat, amb molta prudència, sabent que el que ve no serà fàcil però que estem aquí per assumir responsabilitats i, sobretot, per estar al costat de la gent".