EIVISSA 17 Ene. (EUROPA PRESS) -
El bisbe d'Eivissa i Formentera, Vicente Juan Segura, ha beneït aquest dilluns a desenes d'animals davant de la porta de l'Ajuntament de Sant Antoni.
El tradicional acte, integrat en el programa de festes del municipi i fet en honor a Sant Antoni Abad, patró dels animals, dia del qual se celebra aquest dilluns, s'ha oficiat a les 13.00 hores entre uns pocs centenars de persones que han arribat de diverses parts de l'illa perquè Juan Segura beneís a la seva mascota.
Els gossos, de diverses races, han estat els animals més nombrosos de quants han rebut l'aigua beneïda. També han desfilat davant del bisbe moixos, ocells, peixos petits, tortugues, dos visons, un poni, un conill i una iguana. A més, just abans i després de la benedicció ha tingut lloc el també tradicional desfilada de cavalls i carros típics.
Per acabar, s'ha procedit a la solta de coloms, a càrrec del Club Columbòfil Portmany, després de la qual cosa s'ha pogut degustar un aperitiu a base de bunyols i vi, que ha estat amenitzat amb una exhibició de ball pagès.
A l'esdeveniment han assistit els alcaldes de Sant Antoni i Santa Eulària, José Sala i Vicent Marí, respectivament, diversos membres de l'equip de Govern del consistori de Portmany i de l'oposició; la portaveu del PP en Vila, Virtuts Marí, i la Defensora del Poble en funcions, María Luisa Cava de Llano.