La iniciativa preveu construir un pàrquing dissuasori al polígon de Son Castelló amb capacitat per a milers de places
PALMA DE MALLORCA, 25 de setembre (EUROPA PRESS)
El Bloc per Mallorca va presentar avui un projecte de segon cinturó de Palma que suposarà construir un màxim d'1,4 quilòmetres de nova autopista, davant els més de 14 quilòmetres que preveia el projecte original presentat pel Govern del PP durant la passada legislatura. I que, a més, inclou la construcció d'un pàrquing dissuasori en el polígon de Son Castelló amb capacitat per milers de places.
Aquestes són les claus de la iniciativa d'aquesta coalició, que és "més barata" i va ser donada a conèixer als mitjans de comunicació en un acte celebrat a la seu d'Els Verds a la capital balear, en què van participar dos portaveus del Bloc, Joana Lluïsa Mascaró i Joan Lladó, així com els dos regidors que compte a l'Ajuntament palmesà, José Manuel Gómez i Eberhard Grosske.
Segons va exposar aquest últim, el pla presentat avui constitueix una "solució solvent i carregada de sentit comú", que, a més, "podria haver-se fet fa molt temps"; i, si no va ser així, és a causa que "s'havia apostat pel segon cinturó". Un projecte que, com tots els del PP, destaca per ser "espectacular i molt car", a més de per consumir una gran quantitat de territori.
En canvi, el traçat que proposa el Bloc permetrà que el nucli de Son Sardina pugui seguir sent rural, sense quedar "partit" per la nova via de circumval·lació a Palma, va precisar Mascaró, qui va recordar que la coalició sempre ha estat favorable a utilitzar el Camí dels Reis, perquè considera que és la "via d'accés natural" a la capital balear, accessos a la qual es col·lapsen gairebé diàriament per l'intens trànsit.
Precisament, aquesta circumstància permet que en la majoria del recorregut ideat per la coalició s'utilitzin vials que "ja existeixen" i, per tant, només caldria construir-ne un nou entre el centre comercial Alcampo i la zona nord de la ciutat, on s'ubicarà el futur hospital de referència de Son Espases, que generarà un trànsit intens de vehicles.
ESTALVIA 128 CAMPS DE FUTBOL EN TERRITORI
D'aquesta forma, el Bloc estima que s'estalviarà el consum de 90 hectàrees de territori, superfície equivalent a uns 128 camps de futbol i, a tot això, Mascaró va agregar uns altres avantatges del projecte, com que facilita les comunicacions entre els polígons industrials de Son Castelló i Can Valero i que aporta una sortida --per la part de endarrere-- a la barriada de s'Indioteria.
Els portaveus del Bloc per Mallorca van aclarir que, tot i que els aspectes tècnics de la iniciativa estan per definir, esperen que "obtingui el suport" de la resta de formacions polítiques per tirar endavant, perquè es tracta d'un "problema enorme" al qual cada dia s'enfronten milers de ciutadans, i que es deu al fet de què els accessos a palma es troben "al límit" de la seva capacitat.
Tot i això, segons va indicar Eberhard Grosske, perquè el projecte tingui èxit deu impulsar-se alhora el transport públic, ja que algunes de les seves principals bases, com el pàrquing dissuasori, es basen en un ús combinat del transport privat amb la línia de metro i les línies d'autobús de l'EMT.