PALMA DE MALLORCA, 14 Dic. (EUROPA PRESS) -
El Bloc i UM veuen amb preocupació l'anunci formulat aquest dimarts pel Ministeri de Foment relatiu a la privatització del control aeri de l'aeroport d'Eivissa, mentre que des del PP el seu portaveu parlamentari ha censurat el "poc pes" que té el Govern presidit per Francesc Antich davant de l'Executiu espanyol.
Després de ser preguntat sobre aquesta qüestió als passadissos del Parlament, Pastor ha destacat que la Comunitat s'enfronta a una situació "complicada" en matèria aeroportuària perquè l'Executiu balear no està defensant els interessos de les illes.
En aquesta línia, s'ha referit que fa uns mesos semblava que la cogestió aeroportuària era una cosa en el que el Govern espanyol i autonòmic estaven d'acord i en el que semblava que anaven a participar diverses Administracions.
Per la seva banda, el portaveu parlamentari del Bloc, Biel Barceló, ha titllat d'"error" la privatització dels aeroports que ha iniciat el Govern espanyol, si bé ha aclarit que ara com ara no afecta a totes les illes, ja que, segons ha anunciat Foment, el 2011 traurà a concurs únicament la gestió de la torre de control de l'aeròdrom eivissenc. En 2012 li tocarà a la resta.
Per aquest motiu, Barceló ha alertat que l'Executiu presidit per José Luis Rodríguez Zapatero "està donant passos endavant" cap a la privatització aeroportuària, i que, per aquesta raó, el Govern ha de reclamar la descentralització dels aeròdroms de l'arxipèlag i que aquests es gestionin públicament.
UM CRITICA L'ANUNCI DE FOMENT
Des de UM, el seu portaveu parlamentari, Josep Melià, ha considerat "negatiu" l'anunci del Ministeri dirigit per José Blanco de treure a concurs el control aeri de l'aeroport d'Eivissa, a l'assenyalar que han de ser les Administracions les que controlin el bon funcionament dels camps d'aviació.
En aquest sentit, Melià ha defensat que en la Comunitat es porti a terme una gestió "singularitzada" de cada aeroport que possibiliti la lliure competència, seguint, així, el model "predominant" europeu. Alhora, ha manifestat que el Govern ha de tenir un paper "important" en la gestió dels mateixos.
Tot i això, ha precisat que, una vegada transferida la competència dels aeròdroms a Balears, es podria plantejar l'entrada de capital privat a través de les cambres de comerç o d'una fórmula concessional.
En qualsevol cas, el portaveu 'uemita' ha ressaltat que és "absolutament imprescindible" el canvi de model de gestió d'AENA perquè això ha provocat que els controladors desenvolupin "una capacitat de xantatge" respecte al funcionament aeroportuari.