El Consell aprova l'adjudicació de tres obres d'accessos a Palma pressupostades en 8,9 milions d'euros

Antoni Alemany y Cosme Bonet
EUROPA PRESS
Europa Press Islas Baleares
Actualizado: miércoles, 6 abril 2011 20:08

PALMA DE MALLORCA, 6 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Mallorca ha aprovat l'adjudicació de tres obres d'accessos a Palma -l'enllaç de la carretera de Sóller amb via cintura, el de la Ma-13 amb el camí de Sa Cabana i el de via cintura amb la carretera de Manacor-, actuacions que estan pressupostades en 8,9 milions d'euros.

Així han informat després de la reunió del Consell Consultiu de la institució, el conseller de Presidència, Cosme Bonet i el vicepresident i conseller d'Hisenda, Obres Públiques i Innovació, Antoni Alemany, els qui, a més, han indicat que també s'ha donat el vistiplau a l'adjudicació del projecte d'accés al Port Vell.

En concret, el projecte del nou enllaç de la Ma-11, carretera de Sóller, amb la via de cintura (Ma-20), reforça la reordenació del trànsit als accessos a Palma i descongestiona l'entrada al nou Hospital de Son Espases, gràcies a una inversió prevista de 880.000 euros i un termini d'execució de 3,5 mesos.

D'altra banda, el nou enllaç de la Ma-13 (autopista central) amb el camí de Sa Cabana, dóna resposta davant del creixement actual i previst dels nuclis de població d'aquesta zona, que demanden una millora de l'accessibilitat. L'obra consisteix a la construcció de quatre brancals d'entrada i sortida a l'autopista amb rotondes a diferent nivell. Aquesta actuació està pressupostada en 1,8 milions d'euros i el seu termini de 6 mesos.

L'enllaç de via cintura (Ma-20) amb la carretera de Manacor, Ma-15, per la Ma-3018, a la zona de l'Estadi Balear. L'objectiu d'aquesta actuació, que està calculada en un cost de 6,2 milions i un termini d'execució d'uns vuit mesos, és descongestionar el pas per la rotonda de Ca'n Blau i evitar les retencions, mitjançant l'execució d'un pas inferior i una nova passarel·la de vianants.

ACCÉS AL PORT VELL

Pel seu costat, el projecte d'accés al Port Vell, a la comarca de Llevant, ampliarà la via a deu metres, a causa que l'amplada actual de cinc metres és insuficient per al trànsit que suporta, especialment a l'estiu. El seu pressupost és d'1,8 milions d'euros i el termini d'execució és de 15 mesos.

Alhora, Alemany ha indicat que el tram del tercer carril de la via de cintura comprès entre Son Rapinya i Son Dureta és obert al trànsit des de l'últim cap de setmana de març i que, d'altra banda, dimarts passat a la matinada es va obrir el doble carril del ramal de Son Dureta per facilitar la fluïdesa del trànsit en les hores punta.

En relació amb les obres del tercer carril de la via de cintura, ha informat que encara estan pendents alguns treballs com la col·locació de l'última capa d'asfalt, la senyalització definitiva, la neteja i la plantació d'arbres i vegetació en la mitjana. Aquestes tasques es perllongaran previsiblement fins al mes d'agost, data fins a la qual es continuaran desenvolupant per les nits per minimitzar les molèsties als conductors.

El projecte de construcció del tercer carril de la via de cintura (MA-20) en el tram que va de la carretera de Valldemossa al túnel de Gènova, està dividit en dues fases. La primera, que comprèn els tres primers quilòmetres de la via entre l'enllaç de la carretera de Valldemossa i el camí de la Vileta, es va obrir a la circulació el 13 de setembre del 2010. La segona fase, que consta dels tres quilòmetres finals de la via, entre el camí de la Vileta i el túnel de Gènova. En total, l'actuació es desenvolupa en sis quilòmetres, amb un pressupost estimat de 19 milions d'euros.

Aquestes obres es porten a terme a través del conveni de carreteres signat amb el Ministeri de Foment, que suposa una inversió de 431 milions d'euros en la modernització de la xarxa viària de Mallorca fins al 2017, i que inclou altres actuacions com els accessos en Son Espases o les obres de la variant de Son Servera.

Contenido patrocinado