Consell.- Defensa donarà 29,6 milions a Balears i adaptarà les seves casernes en desús a Eivissa per donar millor servei

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 24 julio 2009 18:50

PALMA DE MALLORCA 24 Jul. (EUROPA PRESS) - -

El Consell de Ministres va autoritzar avui la firma del conveni 'Serveix x Eivissa' entre el Ministeri de Defensa i el Govern de les Illes Balears, acord pel qual el Departament que dirigeix Carme Chacón adaptarà els seus aquarteraments i infraestructures en desús a Eivissa per oferir un millor servei públic a l'illa i transferirà 29,6 milions d'euros a la comunitat.

En la referència posterior al Consell, l'executiu ha indicat que aquest acord s'emmarca en els previstos a la Llei de pressupostos generals de l'Estat per al 2009 amb les comunitats autònomes de Catalunya i Illes Balears, "en compliment d'allò establert en els seus respectius Estatuts d'Autonomia en matèria d'inversions".

El projecte pretén integrar, funcional i territorialment, diferents programes i accions estatals, autonòmiques i insulars, de naturalesa diversa i orientats a la millora de la seguretat, la protecció, la competitivitat i la sostenibilitat de l'illa d'Eivissa.

El conveni permetrà que "una sèrie d'infraestructures, equipaments i instal·lacions" que posseeix el Ministeri de Defensa a Eivissa i que es troben en desús "passin a redefinir-se, redimensionar-se i reconvertir-se en noves infraestructures, equipaments i instal·lacions que permetin donar un millor servei públic i augmentar la qualitat de vida en l'esmentada illa".

El projecte comprèn el polvorí de Santa Gertrudis i l'antic aquarterament de Sa Coma, en què Defensa establirà una base de desplegament temporal de la Unitat Militar d'Emergències per a la seva actuació a les illes d'Eivissa i Formentera. En virtut d'aquest conveni, el Ministeri de Defensa transferirà a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears 29,6 milions d'euros.

Contenido patrocinado