Consell.- El Govern invertirà uns 800.000 euros en l'estand que promocionarà les illes en Fitur

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: viernes, 14 enero 2011 20:28

PALMA DE MALLORCA, 14 Ene. (EUROPA PRESS) -

El Govern invertirà uns 800.000 euros en el nou estand que promocionarà les illes a la fira turística Fitur de Madrid, que tindrà 1.200 metres quadrats de superfície que s'ubicarà a l'entrada del pavelló 7 (la mateixa zona que l'any passat) i en el que els mitjans audiovisuals tindran una gran importància en aquesta edició.

Concretament, el Govern ha invertit 2.085.549 euros entre les tres principals fires turístiques en les que té presència la comunitat, és a dir, les de Madrid, Berlín i Londres.

El president del Govern, Francesc Antich, i la consellera de Turisme i Treball, Joana Barceló, es desplaçaran la setmana que ve a Madrid per assistir a Fitur, esdeveniment que donarà començament dimecres que ve.

Barceló ha informat en roda de premsa que l'estand balear es distribuirà en quatre àrees, una per a cada una de les illes, que tindran el seu propi punt d'atenció al públic i una zona pròpia de reunions. Cada illa tindrà un gran "vídeo wall" en què es projectaran imatges del seu territori. Aquesta pantalla gegant s'ubicarà a una altura suficient perquè pugui ser visualitzada des de tots els punts de la fira.

La consellera ha indicat que cadascuna de les àrees tindrà també, dins del seu espai, una fotografia de grans dimensions de l'illa que es recolzarà amb imatges més petites que mostraran la diversificació de producte que ofereix cada regió.

Alhora, la façana principal de l'estand tindrà també una pantalla de gairebé nou metres en la qual es projectaran imatges genèriques de les illes amb missatges relacionats amb els productes turístics. Aquesta pantalla estarà situada també a una altura suficient per ser visualitzada des de l'entrada del pavelló.

La plaça central de l'estand tindrà un altre sistema de reproducció d'imatges amb detalls d'aspectes de les illes que criden l'atenció dels sentits com l'aigua de mar, la sorra o paisatges destacats, entre d'altres.

L'estand comptarà, com en anteriors edicions, amb un espai per a tots els serveis com una sala d'actes amb capacitat per a 90 persones, cinc sales de reunions que es posen a disposició dels empresaris, una zona de reunions per a les autoritats, una altra per a la premsa i cabines per a les ràdios.

A més, a l'àrea de treball del bar, que és el punt de trobada de tots els visitants, es podran degustar els productes gastronòmics de la comunitat, que se serviran durant tot el dia.

PROGRAMA D'ACTES

Fitur obrirà les portes el dimecres 19 de gener i, durant la jornada, la consellera de Turisme es reunirà amb els principals touroperadors nacionals (Soltour, Globalia, Viatges El Corte Inglés i Orizonia) per conèixer de primera mà les previsions del mercat nacional per a la temporada que ve.

Alhora, està prevista una reunió amb el secretari general de Planificació i Coordinació de les Oficines de Turespaña, Álvaro Blanco; el director de l'OET de Moscou, Félix de Paz García; el director de l'OET de Varsòvia, Roque González; i el de l'OET de Viena, Francisco de Asís, per intercanviar impressions sobre els mercats emergents.

Dijous dia 20 de gener, la fira acollirà el Dia de les Balears com a acte central, que tindrà una interpretació del cant de la Sibil·la amb la col·laboració de l'Escolania de Lluc, que aquest any ha estat declarat patrimoni immaterial de la humanitat. Aquest dia també es realitzarà la tradicional roda de premsa del president balear i de la consellera de Turisme.

D'altra banda, Antich, Barceló i la consellera d'Interior i Innovació, Pilar Costa, mantindran una trobada amb la subsecretària de turisme de Mèxic, Jacqueline Arzoz, i el director general del centre d'innovació MICTT, Peio Oiz, sobre la implantació de les noves tecnologies en la gestió de la promoció turística.

L'últim dia de Fitur, el divendres 21 de gener, se seguiran mantenint reunions amb companyies aèries i es presentarà el quart Congrés Internacional de Salsa.

Contenido patrocinado