Cort i Endesa definiran una xarxa de punts de recàrrega per "anticipar-se" a l'arribada del cotxe elèctric de 2012

L'Ajuntament de Palma no s'ha plantejat establir un impost als vehicles que contaminin més

Europa Press Islas Baleares
Actualizado: jueves, 10 febrero 2011 19:16

PALMA DE MALLORCA, 10 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Palma i Endesa definiran conjuntament la futura xarxa de punts de recàrrega de la ciutat, conjugant les prioritats del consistori i les capacitats de l'actual xarxa, per a, així, "anticipar-se" a l'arribada del cotxe elèctric que serà una "realitat" a partir de l'any 2012.

Així ho ha indicat l'alcaldessa de la capital balear, Aina Calvo, després de la firma d'un conveni amb Endesa, on, a més, ha advocat perquè la ciutat "estigui preparada" i no vagi "a remolc" quan el cotxe elèctric sigui una realitat. Aquests vehicles tenen un cost un 2,5 superior als cotxes normals, si bé és inferior el seu manteniment i explotació i, alhora, suposen avantatges mediambientals, com la reducció de les emissions de CO2.

Mitjançant l'acord signat aquest dijous, Endesa i l'Ajuntament crearan una oficina de promoció i informació de la mobilitat elèctrica, que estarà en marxa d'aquí a tres mesos a l'edifici que l'empresa té en les seves instal·lacions de Sant Joan de Déu.

Actualment a Palma hi ha tres vehicles elèctrics, tot i que el consistori de la capital adquirirà pròximament un, que passarà a sumar-se als vehicles de la flota municipal.

Així, segons ha explicat el director general de Negoci Elèctric d'Espanya i Portugal d'Endesa, José Damián Bogas, l'empresa se servirà de l'"experiència guanyada" a d'altres ciutats com Madrid, Barcelona o Sevilla per fer-la servir en la definició de la futura xarxa de Palma.

"ELEMENT FONAMENTAL" PER A LA "NETEJA" DE LA CIUTAT

Així, ha remarcat que els vehicles elèctrics són un "element fonamental" per a la "neteja" de les ciutats. Tot i això, ha indicat que "un altre eix a desenvolupar" són les energies renovables.

Per la seva banda, el primer tinent d'alcaldessa i regidor de Seguretat Ciutadana i Mobilitat, José Hila, ha avançat que en el futur haurà punts de recàrrega tant en la via pública, com en les gasolineres o en els aparcaments privats.

"Crec que gairebé tots tindrem el nostre endoll a casa, però també a la ciutat hi ha d'haver uns punts de càrrega ràpida (20 minuts) i lenta (entre vuit i 10 hores)", ha indicat Bogas, qui ha assenyalat que "la cosa més important" serà "definir els punts de recàrrega a anar introduint els cotxes, per exemple, en les flotes de lloguer".

Finalment, Calvo ha apuntat a la necessitat que els turistes que visiten les illes tinguin la possibilitat de recarregar els seus vehicles elèctrics en la comunitat durant les seves vacances.

El conveni signat aquest dijous inclou també el compromís de les dues parts d'estudiar la possibilitat de participar en futures convocatòries de subvencions per a projectes europeus o nacionals relacionats amb aquesta matèria. A més, incorpora la constitució d'una Comissió de Seguiment que, d'aquí a quatre mesos, haurà de presentar un pla detallat per impulsar les activitats que es recullen.

3 EUROS CADA 100 QUILÒMETRES

Actualment aquests vehicles gasten al voltant de tres euros en combustible cada 100 quilòmetres, i les seves bateries tenen una autonomia d'entre 100 i 150 quilòmetres. Tot i això, es preveu que dins d'un o dos anys arribin als250 quilòmetres d'independència.

En un altre ordre de coses, Calvo s'ha referit a la possibilitat que els vehicles més contaminants paguin un impost a Palma i ha indicat que no s'ho han "plantejat", tot i que ha remarcat que "paral·lelament" a aquesta taxa existeixen "altres actuacions" que l'Ajuntament incorporarà.

Contenido patrocinado